بیرجند - ایرنا - رئیس امور سینمایی حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، اکران سه فیلم آسمان غرب، قلب رقه و در آغوش درخت در سینما بهمن بیرجند آغاز شد و تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

حسین واحدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برگزاری رویدادهای ملی و مردمی همه مساجد، دانشگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری، شهرهای فاقد سینما و روستاها می‌توانند این فیلم‌های سینمایی را برای مخاطبانشان اکران کنند.

وی ادامه داد: حوزه هنری با همکاری سینما بهمن برای اکران سیار این فیلم‌ها آمادگی دارد و علاقمندان می‌توانند با شماره ۰۹۳۶۴۹۳۴۴۲۱ برای اکران سیار تماس بگیرند تا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

مدیر سینما بهمن بیرجند اظهار کرد: فیلم «آسمان غرب» به نویسندگی و کارگردانی محمد عسگری، رشادت، غیرت و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر همرزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر می‌کشد.

وی تصریح کرد: قلب رقه نیز یک فیلم ایرانی به کارگردانی و نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه کنندگی سعید پروینی محصول ۱۴۰۲ است.

واحدی افزود: فیلم «قلب رقه» نیز به نقش گران‌بهای سربازان شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش و تأمین امنیت ایران و محور مقاومت در دل آشوب‌های سخت منطقه پرداخته است، شهر رقه به مدت چهار سال پایتخت داعش بوده است.

وی عنوان کرد: فیلم سینمایی « در آغوش درخت » به کارگردانی و نویسندگی بابک خواجه پاشا و تهیه کنندگی سجاد نصراللهی نسب در سینما بهمن بیرجند اکران می‌شود.

رئیس امور سینمایی حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: فیلم در آغوش درخت که با حمایت سازمان سینمایی سوره، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید شده است روایتی از آخرین تلاش های یک خانواده‌ در آستانه فروپاشی است.

وی بیان کرد: قیمت بلیط فیلم‌های هفته دفاع مقدس برای شهروندان در سینماها و اکران سیار با تخفیف نیمه بها و شرایط ویژه در نظر گرفته شده است.