۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85591356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۲ برابری فروش سینماهای خراسان جنوبی

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳
کد خبر: 85591356
رشد ۲ برابری فروش سینماهای خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون فروش سینماهای استان به ۱۸ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ برابر افزایش داشته است.

سید علی زمزم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۵۱ هزار و ۲۷۴ نفر مخاطب سینماهای ثابت و سیار استان بوده اند.

وی با اشاره به اکران ۲۳ عنوان فیلم در استان اظهار کرد: ۶ ماه نخست امسال هزار و ۵۶۸ سانس فیلم اکران شده که «ملت عشق» و «تگزاس سه» پرفروش ترین فیلم‌ها در این مدت بوده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اکنون در شهر بیرجند ۲ سینما، شهرهای قاین، سرایان و طبس هر کدام یک سینما با مجموع هزار و ۱۵۸ صندلی فعال است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سینمای سیار در شهرهای فاقد سالن سینما عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده برای رفع نابرابری فرهنگی، سینمای سیار با توجه به اعلام نیاز شهرستان‌ها به اکران فیلم می‌پردازد.

زمزم یادآور شد: سال گذشته ۲ سینما در خراسان جنوبی از درجه ٢ به درجه یک ارتقا یافته‌ که نشان دهنده توجه بیش از پیش مردم به هنر سینما است.

وی گفت: اکنون در استان خراسان جنوبی پنج موسسه سینمایی و ۲ آموزشگاه دارای مجوز فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha