کیش- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت تعریف یک چهارچوب برای فضای مجازی گفت: ادبیات ورود و نحوه فعالیت در فضای مجازی برای دانش آموزان و در مدارس کیش تبیین می‌شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سید علیرضا فاطمیان‌پور در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ویژه فضای مجاری در کیش با اشاره به برخی آسیب‌های جبران ناپذیر فضای مجازی به قشر کودک و نوجوان، اظهار کرد: معتقدیم که مدارس یک ظرفیت برای آگاهی بخشی و پرورش قشر کودک و نوجوان است که باید از این ظرفیت جهت چهارچوب بخشی به نحوه فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی بهره برد.

وی با بیان اینکه در تعالی فرهنگ ایرانی و اسلامی کم کاری شده است، افزود: نگاه رفع تکلیفی به مباحث فرهنگی یک آفت است و فعالان این حوزه باید دغدغه فرهنگ داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز ساماندهی فضای رسانه‌ای در این جزیره خبر داد.

انفعال در مباحث فرهنگی قابل قبول نیست

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز در این جلسه با تاکید بر انفعال در مباحث فرهنگی پذیرفتنی نیست، گفت: برخی از همان آقایانی که در مباحث فرهنگی منفعل هستند در زمان بروز بحران به یکباره سخنران این حوزه می‌شوند.

سرهنگ پاسدار «محمد میرزاده» ادامه داد: باید با یک رویکرد مسولیت پذیر، عزم جدی برای فرهنگ سازی در جامعه جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش از جوامع صنفی کیش خواست تا با مشارکت در مباحث فرهنگی از هرگونه سهل انگاری در این حوزه خودداری کنند.

رویکرد تخصصی در فرهنگ سازی ضروری است

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش نیز در این نشست با تاکید بر اینکه رویکرد تخصصی در مباحث فرهنگی ضروری است، بیان کرد: وظایف دستگاه‌ها در امر فرهنگ سازی باید به طور دقیق تعریف شود تا هرگونه کم کاری در این حوزه قابل ارزیابی باشد.

سرهنگ علی اصغر جمالی همچنین بر ضرورت ساماندهی فضای مجازی تاکید کرد و خواستار تعریف یک چهارچوب قانونی برای این حوزه در جزیره شد.