زاهدان - ایرنا- امام‌جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه عزت امت اسلامی غیر از وحدت میسر نمی‌شود گفت: امت اسلامی در سراسر جهان باید عزیز باشد و این عزت راهی جز وحدت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبرپور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی بیان کرد: اگر برخی از کشورهای اسلامی دم از اسلام زدند اما به سرنوشت کشورهای اسلامی همسایه خود بی‌توجه بودند؛ یعنی در مسیری که پیامبر اسلام(ص) به آن دستور دادند حرکت نکردند.

وی بیان کرد: مگر می‌شود کسی ادعای اسلام داشته باشد اما به سرنوشت ۱۰۰ هزار زن و مرد، کودک و جوان فلسطینی بی‌توجه باشد.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: ما توقع داریم که در کشور اسلامی راه پیامبر (ص) ادامه داشته باشد؛ زیرا همان‌طور که پیامبر (ص) فرمودند عزت آن است که مراقب خودت باشیم، عزت آن است که حتی مراقب قدم‌زدن باشیم، مراقب فضای به‌هم‌ریخته مجازی باشیم تا با این مراقبت‌کردن‌ها عزت مسلمانان باقی بماند.

وی مطرح کرد: عده‌ای دنبال عزت خودشان هستند عده‌ای دنبال تخت پادشاهی خودشان می‌گردند بنابراین این‌گونه عزت به دست نمی‌آید عزت آن است که آمریکا هیچ غلطی در برابر ما نمی‌تواند بکند اگر ما نیز در مقابل استکبار جهانی دست‌به‌سینه بنشینیم هیچگاه جامعه اسلامی به عزت نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر پور ادامه داد: اگر دنبال عزت می‌گردید باید به دنبال وحدت باشید و نمی‌شود دم از اسلام زد و به رخدادهای اطراف بی‌تفاوت بود.

وی تصریح کرد: زمانی که وحدت در جامعه شکل‌گرفته دشمن سعی می‌کند این وحدت را از هم بپاشد و درود بر ملت غیور سیستان و بلوچستان که نشان دادند وحدت عمیق را در بین خودشان پیاده کردند و نام پایتخت وحدت اسلامی را به خودشان اختصاص دادند.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: اگر مسیر و راه شما وحدت باشد و حول محور انقلاب و ولایت بچرخید مردم ما هیچگاه مخالف وحدت حرکت نمی‌کنند و با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به ماسبت‌های پیش رو اظهار کرد: هفته وقف را در پیش داریم ما معتقد هستیم که مالک اصلی خدا است و وقف یعنی برگرداندن مال به مالک اصلی‌اش و ماندگاری آن در تاریخ و درود بر آنانی که برای ماندگاری مکتب اهل‌بیت تا به امروز در بخش‌های مختلف وقف کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر پور افزود: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم دفاع مقدس هشت برگ درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد تا ایران اسلامی مقتدر بماند.

وی اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای ناتمام است ما اگر آن‌گونه که باید در تبیین دفاع مقدس تلاش می‌کردیم دشمن توان رخنه نداشت.