مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: امروز حفظ وحدت اسلامی واجب‌تر از هر موضوع دیگری است و تقویت امت اسلامی نیاز اصلی جهان اسلام به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: اعتقادات هر مسلمانی برای خودش قابل احترام است و نباید با اظهارنظرهای غلط برخی از افراد راجع به این مسایل، در بین امت اسلامی اختلاف ایجاد شود.

وی به هفته وحدت مصادف با ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول هم اشاره، و بیان کرد: در دیدار اخیر جمعی از علمای اهل سنت با مقام معظم رهبری که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اهمیت امت اسلامی بار دیگر از سوی رهبری مطرح شد.

امام جمعه : همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به مرجعیت اهل بیت ایمان دارند

آیت‌الله پورمحمدی تاکید کرد: تمام مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی بخشی از امت اسلامی هستند و همه آنان به مرجعیت اهل بیت ایمان دارند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در سطح جهان زندگی می‌کنند، افزود: بی‌تفاوتی برخی از کشورهای اسلامی موجب شده است تا چند میلیون صهیونیست بتوانند مسلمانان را اینگونه به خاک و خون بکشند.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر بیش از ۴۱ هزار نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد: بیش از ۲ میلیون نفر از نظر تامین غذایی در تهدید به سر می‌برند و در چنین شرایطی برخی از مسلمانان صرفا نظاره‌گر هستند.

امام جمعه مراغه به انفجارهای اخیر در لبنان هم اشاره کرد و ادامه داد: انفجار گوشی‌ها و پیجرها در عرض ۲ روز، بیش از سه‌هزار نفر را در لبنان مجروح کرد و ۳۷ نفر را به شهادت رساند؛ علاوه بر آن وضعیت جسمانی نزدیک به ۳۰۰ نفر از مجروحان هم وخیم است.

نیروی انسانی متعهد و متخصص بزرگترین سرمایه نظام است

امام جمعه مراغه همچنین به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هم اشاره کرد و افزود: مهرماه در حقیقت بهار تعلیم و تربیت است و از این فرصت باید برای تقویت تعهد و تخصص نیروی انسانی که همانان بزرگترین سرمایه نظام هستند، استفاده شود.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: مدارس در مقایسه با دیگر مراکز آموزشی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا تعلیم و تربیت فرزندانمان در مدارس راحت‌تر از دیگر مراکز آموزشی است.

وی اضافه کرد: معلمان و دست‌اندرکاران مدارس نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند و خانواده‌ها هم باید مشارکت کنند تا سرمایه‌های انسانی این نظام به بهترین شکل ممکن تربیت شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین از مردم خواست تا نسبت به جوانان بی‌تفاوت نباشند و ادامه داد: گاهی کوتاهی والدین در حجاب موجب می‌شود تا جوانان هم در این زمینه سهل‌انگاری کنند.

به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، فرمودند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود.