قم‌ - ایرنا - همزمان با سالروز میلاد نورانی و سراسر خیر و برکت پیامبر خدا (ص) و امام جعفرصادق (ع) شماری از طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید به لباس روحانیت ملبس شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم جشن و محافل معرفتی همراه با آیین عمامه‌گذاری طلاب در سالروز میلاد پیامبر اسلام و رییس مکتب جعفری امام جعفر صادق«ص» در بیوت مراجع تقلید قم برگزار شد.

مراسم عمامه گذاری و جشن با حضور علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم ترتیب یافت و جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در سنتی دیرینه به دست آیات و مراجع ، حسین نوری همدانی، ناصر مکارم شیرازی و عبدالله جوادی آملی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع‌الاول سال ۵۷۰ میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه‌ هفدهم ربیع‌الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می‌دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نام‌گذاری کرد.

نام آن حضرت محمد(ص) و کنیه وی ابوالقاسم است، نام پدر آن حضرت عبدالله و نام مادر وی آمنه بنت وهب است.

همچنین در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری ولادت باسعادت امام جعفر صادق(ع) در مدینه منوره اتفاق افتاده است. نام مبارک آن حضرت جعفر و کنیه شریفش ابوعبدالله و لقب نورانی حضرت، صادق است؛ پدر بزرگوارش امام محمدباقر(ص) و مادر گرامی آن حضرت ام فروه است.

سالروز میلاد رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، فرصتی ارزشمند برای تفکر پیرامون سیره و روش زندگانی ایشان است تا با درس گرفتن از آن در کنار هم برای رسیدن به سعادت و رستگاری حقیقی خویش بکوشیم و برمبنای تعالیم اسلام فضایل اخلاقی را در جامعه گسترش دهیم.