شیراز-ایرنا- سالن ورزشی ۶ هزار نفره سردار شهید قاسم سلیمانی شیراز رسما با انجام مسابقه والیبال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ بود که این سالن که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۸ به شیراز است در دولت دوازدهم بدون آب و گاز و برق و مشکلاتی دیگر افتتاح شد. دراین سال ها این سالن به دلیل مشکلاتی که وجود داشت مورد بهره داری قرارنگرفت اما امروز شنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم ( ص ) با حضور استاندار استان فارس و شماری از مسئولان استان با انجام مسابقه والیبال بین فرزندان کارکنان وزارت نفت به بهره برداری رسید.

نواقص سالن ۶ هزار نفره شیراز مانع استفاده از آن شده بود

استاندار فارس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این سالن به نام مبارک شهید سلیمانی نامگذاری شده که چند سال ازافتتاح آن گذشت و متاسفانه نواقصی که وجود داشت مانع از استفاده از آن می شد و با تلاشی که در چند ماه گذشته صورت گرفت نواقص در حدی که بشود از سالن استفاده کرد، برطرف شده است.

محمد هادی ایمانیه ادامه داد: نواقص دیگری هم وجود دارد که امیدواریم این نواقص همچون گذشته با کمک شهرداری شیراز و کمک وزارت نفت که امروز تصیمم گرفته شد با توافق نامه بین وزارت نفت و وزارت ورزش جوانان بتوانیم نواقص این سالن و هم ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز را برطرف کنیم.

سالن ۶ هزار نفره

غصه می خوریم که چرا زودتر شادی ایجاد نکردیم

وی بیان کرد: غصه می خوریم این شادی که امروز در بین جوانان در این سالن شاهد بودیم را می توانستیم پیشتر این نشاط را ایجاد کنیم.خداجو مدیر کل ورزش و جوانان فارس و همکارانشان همچون گذشته پای کار هستند و انشاالله که این سالن دیگر تعطیل نخواهد شد.

۳۰۰ میلیارد ریال مصوبه سفر دولت سیزدهم

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد: در سفر دوم دولت سیزدهم به فارس برای رفع نواقص این سالن ۳۰۰ میلیارد ریال اعتباردر نظر گرفته شد و با کمک شهرداری شیراز امیدواریم با کمتر از ۵۰۰ میلیارد ریال محوطه خارج از سالن، پارکینگ،ورودی و خروجی و همچنین فضای سبز را احداث کنیم.

ایمانیه بیان کرد: داخل سالن به جز دوربین های مدار بسته دیگر مشکلی ندارد و امیدوار هستیم این حداقل ها برای امنیت سالن بر طرف شود.

مشکلات داخل سالن بر طرف شده است

همچنین مدیر کل ورزش و جوانان هم در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت : آغاز مسابقات ورزشی در سالن سردار شهید سلیمانی شیرازرا به فال نیک می گیریم.

افتتاح سالن ۶ هزار نفره شیراز در سال ۱۴۰۰

عبدالرحیم خداجو ادامه داد: سالن ۶ هزارنفره در سال ۱۴۰۰ افتتاح شده بود اما به علت نواقصی که وجود داشت مورد استفاده قرار نگرفت اما هم اینک مشکلات داخلی سالن بر طرف شده و ما نیز رسما مسابقاتی را آغاز کردیم و امیدوار هستیم بتوانیم در آینده نزدیک رویدادهای مهم بین المللی در این سالن بزرگ برگزار کنیم.

او افزود: وزارت ورزش و جوانان، شرکت توسعه وزارت ورزش و استاندار فارس همکاری بسیار خوبی در آماده سازی این سالن داشتند اما این پروژه بزرگ ملی مشکلات فاز دوم آن همچنان پا برجاست باید تلاش کنیم، پارکینگ، محوطه سازی، نیروهای حراستی و نگبهانی را تامین کنیم تا با خیال راحت بتوانیم مسابقات مهم را در این سالن برگزار کنیم.

داستان سالن ۶ هزار نفره، افتتاح بدون آب و برق و گاز و..

سالن ۶ هزار نفره شیراز از مصوبات سفر سال ۸۷ رهبر معظم انقلاب به استان فارس است که در بزرگراه حسینی الهاشمی در غرب شیراز احداث شده است.

این سالن قرار بود سال ۹۱ به بهره برداری برسد اما تا سال ۹۴ این پروژه تعطیل شد و در سال ۹۵ ، عملیات ساخت این سالن ورزشی دوباره آغاز شد و ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۰ بدون آب و برق ، گاز و مشکلاتی دیگر افتتاح شد.