اختصاص۴۳۵ میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه های فارس، دستاورد دولت سیزدهم
سالن ۶ هزار نفره شیراز

شیراز -ایرنا - آیت الله رییسی رئیس جمهور  شهید در دور دوم سفر به فارس که  مهرماه  ۱۴۰۲ انجام گرفت، برای تکمیل  سالن ۶ هزار نفره شهید سلمیانیٰ،‌  ورزشگاه ۵۰ هزار نفره پارس و چندین پروِژه دیگر درفارس مبلغ  ۴۳۵ میلیارد ریال بودجه اختصاص داد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیست و یکم مهر ماه سال ۱۴۰۲ بود که دور دوم سفر دولت سیزدهم به فارس آغاز شد و درحاشیه بازدید وزیر ورزش و جوانان از ۲ ورزشگاه بزرگ شیراز اعلام کرد: مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این سفربرای تکمیل سالن ۶ هزار نفره سردار شهید قاسم سلیمانی شیراز اختصاص یافت.

کیومرث هاشمی اضافه کرد:همچنین دراین سفر مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال هم برای تکمیل ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز برای برطرف کردن مشکلات پیست دو و میدانی و ترمیم چمن این ورزشگاه اختصاص یافت.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص سفر ۲ روزه خود به استان فارس نیز گفت: در این ۲ روز طرح های خوب خیرسازی در لارستان، گراش و اوز به بهره داری رسید و بازدیدهایی نیز انجام شد.

اختصاص۴۳۵ میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه های فارس، دستاورد دولت سیزدهم

بهره برداری از سالن ۶ هزار نفره تا ۲ ماه آینده

مدیر کل ورزش و جوانان فارس روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت :‌ سفر پر خیر و برکتی بود که نصیب ورزش فارس شد و ماحاصل این سفربهره برداری از سالن ۶ هزار نفره شهید سلیمانی طی ۲ ماه آینده است.

میزبانی هندبال نوجوانان آسیا

عبدالرحیم خداجو افزود:‌ مقدمات کار برای بهره برداری از سالن ۶ هزار نفره فراهم شده، بسیار امیدوار هستیم که مسابقات هندبال نوجوانان پسرآسیا شهریورماه در این سالن برگزار شود.

وی اضافه کرد: همچنین دراین سفر بودجه خوبی برای تکمیل سایر ورزشگاه های فارس به تصویب رسید که می توان به ورزشگاه ۵۰ هزار نفره پارس،‌ چندین سالن ورزشی،‌ زمین چمن مصنوعی فوتبال، ورزشگاه حافظیه و دستغیب، تکمیل سالن های اختصاصی بانوانٰ، ‌سالن منیری لارستان و .... اشاره کرد که جمعا ۴۳۵ میلیارد ریال دستاورد این سفر بوده است.

خداجو گفت:‌ با حمایت استاندار فارس،‌ سازمان برنامه بودجه، شهرداری، ‌وزارت نفت و سایر مسئولان و نمایندگان مجلس این اتفاق خوب در حال انجام است و جای تشکر دارد.

تاریخچه ورزشگاه ۵۰ هزار نفری شیراز

به گزارش ایرنا، در سال ۱۳۷۴ که فوتبال فارس حال و روز خوبی داشت،جرقه ساخت یک ورزشگاه بزرگ در شهر شیراز زده شد که ابتدا قرار بود این ورزشگاه در شهرک صدرا در شمال غرب شیراز ساخته شود اما این امر میسر نشد.

پس از آن بحث ساخت این ورزشگاه به منطقه شهرک گلستان شیراز و جایگاه نمایشگاه کنونی باز هم در غرب شیراز کشیده شد و با وجود کلنگ خوردن در این منطقه،این مکانها هم تغییر کرد و کار به منطقه سوم در جنوب شیراز کشیده شد.

اختصاص۴۳۵ میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه های فارس، دستاورد دولت سیزدهم

در سال ۱۳۷۶ در زمانی که غلامرضا صحراییان استاندار فارس بود، احداث این ورزشگاه جدی تر شد و کلنگ ساخت آن در جنوب شهر شیراز و در منطقه ای به نام میانرود برای همیشه به زمین زده شد.

در این سال ها آنچه باعث شده کار ساخت این ورزشگاه به تاخیر بیفتد، بودجه های کم و عدم تخصیص به موقع آن بوده که همین امر سبب شد کار ساخت این ورزشگاه طولانی و به قول برخی مردم به اثر باستانی تبدیل شود.

اما مهر ماه سال ۱۴۰۲ برای تکمیل این ورزشگاه مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در دورسفر رییس جمهور شهید آیت الله رییسی به فارس برای پیست دو و میدانی و ترمیم چمن این ورزشگاه اختصاص یافت.

اختصاص۴۳۵ میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه های فارس، دستاورد دولت سیزدهم

سالنی که بدون آب و برق و گاز افتتاح شد

همچنین سالن ورزشی ۶ هزار نفری شیراز ، ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۰ در دولت دوازدهم پس از ۱۳ سال با حضور معاون وقت وزارت ورزش و جوانان بدون تأسیسات آب و برق و گاز افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha