نیویورک – ایرنا – سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه کویت، رژیم اشغالگر قدس را برای صلح و امنیت در منطقه و جهان، بسیار خطرناک دانست و گفت: کشورهای منطقه باید برای جلوگیری از شرارت‌های این رژیم با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با عبدالله علی الیحیا وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی در این دیدار با اشاره به سفر دکتر مسعود پزشکیان به نیویورک، تاکید کرد: سیاست حسن همسایگی یکی از اصول دولت چهاردهم است و در دولت جدید مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه بیش از پیش تعمیق خواهد یافت.

وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونسیتی تاکید کرد این اقدامات تلاش نتانیاهو برای فرار از بن‌بست غزه است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به زعم خود برای نابودی کامل جنبش حماس به غزه رفت ولی شکست خورد و اکنون در وضعیت استیصال قرار دارد.

عراقچی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران تاکید کرد که این امر نمی تواند بدون پاسخ بماند.

دکتر عراقچی اقدامات رژیم اشغالگر قدس برای صلح و امنیت در منطقه و جهان را بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: کشورهای منطقه باید برای جلوگیری از شرارت‌های این رژیم با یکدیگر همکاری کنند. لذا جمهوری اسلامی ایران بر گفتگو و تعامل حداکثری با کشورهای جنوبی خلیج فارس تاکید دارد

عبدالله علی الیحیا وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از دیدار با وزیر امور خارجه ایران از رویکرد سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد روابط ایران و کشورهای منطقه بیش از پیش گسترش یابد.