زاهدان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۹۰۸ هزار دانش آموز در مدارس استان آغاز شد.

حسن بروشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شعار سال تحصیلی جدید که از سوی وزارت آموزش و پرورش تعیین و ابلاغ شده "برای ایران برای مدرسه" خواهد بود و این مهم نشانگر ضرورت توجه ویژه به تقویت همه جانبه مدارس در شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید به دنبال ارتقاء توانمندسازی معلمان و دانش آموزان خواهیم بود و در این راستا از همه ظرفیت‌های آموزشی درون و برون سازمانی بهره‌گیری خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۹۳ هزار و ۸۹۸ دانش آموز پایه اول دبستان استان در کلاس درس حاضر شده اند گفت: همچنین بیش از ۱۲ هزار نوآموز کودکستانی و بیش از ۶۷ هزار دانش آموز پایه هفتمی با حضور در مدارس و کلاس‌های درس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: نگرانی در زمینه کمبود معلم در کلاس‌های درس سیستان و بلوچستان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده وجود ندارد و خوشبختانه امسال بیش از ۶۲ هزار معلم در کلاس های درس آموزش دانش آموزان را برعهده دارند.