۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۱۷
کد خبر: 80826946
T T
۰ نفر
نيكوكاران در ساخت 70 مدرسه سيستان و بلوچستان مشاركت دارند

زاهدان - مدير كل نوسازي مدارس سيستان و بلوچستان گفت: خيرين نيكوكار در ساخت 70 مدرسه در سطح استان مشاركت دارند كه از اين تعداد 16 مورد فردا و با آغاز سال تحصيلي جديد مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

'عليرضا راشكي' روز يكشنبه در مراسم محوري جشن شكوفه ها و جوانه ها در زاهدان به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد اظهار داشت: خيران نيك انديش براي ساخت اين مدارس در نقاط مختلف سيستان و بلوچستان تاكنون 100 ميليارد ريال اهدا كرده اند.

همچنين مدير كل آموزش وپرورش سيستان وبلوچستان در اين مراسم گفت: 670 كلاس درس در قالب 513 مدرسه در سطح استان براي استفاده دانش آموزان در سال تحصيلي جديد هوشمند سازي شد.

محمد قاسمي افزود: هوشمندسازي مدارس و تجهيز كلاس هاي درس به سيستم مكانيزه آموزشي حركت جهادي بزرگي است كه از چند سال پيش در آموزش و پرورش آغاز و اين روند با وجود فراز و نشيب همچنان ادامه دارد.

وي اظهار داشت: مدارس هوشمند يك فضاي آموزشي جديد است كه در قالب آن دانش آموزان با استفاده از تكنولوژي روز به تحصيل مي پردازند.

وي با بيان اينكه مديريت اين مدارس مبتني بر فناوري رايانه و محتواي تمام دروس در اين فضاهاي آموزشي الكترونيكي و سيستم ارزشيابي و نظارت آن هوشمند است، گفت: در چنين مدارسي مدير، آموزگار، اولياء و دانش آموزان هر كدام به نوبه خود در پيشبرد آموزش مشاركت دارند.

مدير كل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان اظهار داشت: 12 هزار معلم طي دو سال اخير با شركت در دوره هاي ضمن خدمت آموزش هاي لازم را در رابطه با هوشمند سازي كلاس درس و تدريس كتب آموزشي جديد فرا گرفتند.

قاسمي افزود: 550 هزار دانش آموز در سال تحصيلي 92-93 با حضور در 25 هزار كلاس درس در سطح سيستان و بلوچستان مشغول تحصيل خواهند شد.

وي بيان كرد: 35 هزار فرهنگي در شش هزار واحد آموزشي در نقاط مختلف سيستان و بلوچستان مسووليت تعليم و تربيت دانش آموزان را بر عهده دارند.

به گزارش ايرنا مراسم محوري جشن شكوفه ها و جوانه ها به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد با حضور مسوولان در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان زاهدان برگزار شد.

7307/2729