قصرشیرین - ایرنا - چهار هزار و ۴۰۵ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۵۱ مدرسه شهری، روستایی و عشایری از امروز یکشنبه اول مهرماه در این شهرستان مرزی سال تحصیلی جدید را با به صدا درآمدن زنگ مهر و ایثار آغاز کرده و راهی کلاس‌های درس شدند.

رییس آموزش و پرورش قصرشیرین در حاشیه این مراسم در مدرسه شهدای روندی با گرامیداشت آغاز بهار علم و دانش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: از مجموع مدارس این شهرستان ۲۸ مدرسه شهری و مابقی مدرسه روستایی با ۲۱۷ کلاس درس است.

احمد خدرویسی در ادامه با اشاره به تقارن شروع سال تحصیلی با میلاد سراسر نور پیامبر اکرم (ص) و هفته دفاع مقدس افزود: دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان طلایه داران و مشعل داران روشنفکری و هدایت و آگاهی در جامعه هستند و امید است دانش آموزان در سنگر علم و دانش سالی پر از موفقیت را سپری کنند.

وی اظهار کرد: امسال ما تلاش کردیم مهری با نشاط برای دانش آموزان رقم بزنیم و امیدواریم امسال سالی پر از موفقیت و شادابی برای تمامی دانش آموزان باشد.

خدرویسی افزود: در اول مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم در قصرشیرین نداریم و در زمینه معلم و تجهیزات وضعیت ما تا حدودی مناسب است و تلاش شده با هدایت تحصیلی و تکریم ارباب رجوع زمینه پیشرفت دانش آموزان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار قصرشیرین نیز در سخنانی در آیین زنگ مهر و ایثار با اشاره به تقارن هفته وحدت با هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت ها و جانفشانی‌های رزمندگان، گفت: امنیت و آرامش کنونی کشور ما مرهون ایثارگری های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

محمد نجفی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید با امید به خدا و آینده برای ساختن فردای ممکلت تلاش کنند، افزود: هیچ کسی حق ندارد که دانش آموزان را به ناامیدی و عدم تلاش در تحصیل علم و دانش سوق دهد و وظیفه همگان است که این قشر را به تلاش جهت ساختن فردای این مملکت با تعلیم و تزکیه هدایت کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید با همت و عزمی بلند برای تحصیل علم تلاش کنند تا شاهد پیشرفت علمی همه جانبه کشور باشیم زیرا که سکانداران آینده کشورمان همین دانش آموزان هستند که باید علاوه بر تحصیل علم با ۲ بال تقوا و تزکیه را در مسیر رو به جلوی خود داشته باشند.

در این مراسم با به صدا درآمدن زنگ آغاز سال تحصیلی دانش آموزان راهی کلاس درس شدند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.