مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: میانگین دمای هوای این شهرستان براساس تغییرات اقلیمی در سال آبی گذشته نسبت به متوسط نرمال، ۲.۲ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میانگین دمایی هوای منطقه در سال زراعی گذشته ۱۳.۶ درجه سانتی گراد بوده که نسبت به سال پیشتر نیز نیم درجه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین طی سال زراعی گذشته در مجموع ۲۸۶ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد که مشابه سال قبل بوده و نسبت به نرمال نیز کاهش ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی برای سال زراعی جاری و فصل پاییز نیز پیش بینی می شود بارندگی با تاخیر و نسبت به میانگین نرمال کمتر بوده و برای فصل نیز بارندگی نرمالی خواهیم داشت.

محمدپور افزود: همچنین میانگین دما برای سال زراعی جدید بین نیم تا یک درجه افزایشی پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: احتمال تحقق این پیش بینی ها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده که در فصول گرما احتما خطای بیشتر و در فصول سرد از جمله پاییز و زمستان احتمال خطای کمتری دارد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.