اسلام‌آباد- ایرنا- سفیر سابق پاکستان در جمهوری اسلامی ایران رویکرد تعامل‌محور دولت چهاردهم را برای حل منطقی اختلافات ریشه‌دار به سود منطقه و جهان دانست و تاکید کرد: غرب و آمریکا از فرصت مذاکره و تماس با دولت آقای پزشکیان غافل نشوند.

آصف علی خان دُرانی روز یکشنبه همزمان با سفر دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: رویکرد دولت جدید ایران به سود همگان چه در منطقه و چه در جامعه بین المللی تلقی می‌شود.

وی افزود: امروز همه ما در منطقه با تهدیدات و فرصت‌های مشترک روبرو هستیم، نگاه منطقی دولت پزشکیان به تعامل با جهان به ویژه نقض‌کنندگان توافق هسته‌ای که در صدر آن آمریکا قرار دارد، قطعا به حل مسالمت آمیز اختلافات ریشه‌دار کمک خواهد کرد.

نماینده ویژه سابق پاکستان در امور افغانستان تاکید کرد: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک بود که راه را برای تعامل تهران و جبهه غرب هموار کرد اما اقدام یکجانبه ایالات متحده به آسیب جدی به برجام و تمامی تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای حل بدون خشونت و رویارویی مسائل منجر شد.

وی گفت: احیای برجام نیاز امروز غرب و جامعه جهانی است اما آمریکا مشکل اصلی در این مسیر است لذا غربی ها اجازه ندهند تا تداوم این چالش منجر به انزوای بیشتر آنان نزد ایران شود.

آصف دُرانی تاکید کرد: حضور دکتر پزشکیان در نیویورک پس از آغاز بکار رسمی دولت چهاردهم در ایران یک فرصت برای تعامل‌، تماس و دیپلماسی جدید است بنابراین اروپا و آمریکا نباید از این فرصت غافل شوند.

سفیر سابق پاکستان در ایران گفت: دولت پزشکیان درپی گفت وگو و تعامل به جای ترویج رویارویی است. این یک فرصت ایده آل برای بازیگران مهم خاورمیانه و به ویژه طرف‌های غربی برای پرداختن به مسائل فی‌مابین خواهد بود.

براساس این گزارش، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، صبح امروز اول مهر ۱۴۰۳ در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک شد.

رئیس‌جمهور با بدرقه رسمی رئیس دفتر رهبر انقلاب و معاون اول رئیس جمهور تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

دکتر پزشکیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد و همچنین دیدارهایی با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.