شیراز - ایرنا - استاندار فارس گفت: باید اقرار کنیم که در بخش پرورش دانش آموزان کم گذاشته ایم و امروز باید پرورش در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدهای ایمانیه صبح یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۴، اظهار کرد: در بخش سخت افزاری، انصافا اقدامات وسیع و قابل توجه بوده و بسیاری از مدارس سنگی و کانکسی جمع شده و آزمایشگاه ها و سالن‌های ورزشی دانش‌آموزی ایجاد و تجهیز شده و اکنون باید بیشتر به پرورش پرداخت.

وی با بیان اینکه قرآن نیز یزکیهم را به یعلمهم اولویت داده است، گفت: شاید بهتر باشد بگوییم وزرات پرورش و آموزش تا اولویت ها مشخص باشد.

توصیه استاندار فارس به دانش‌آموزان‌: حداقل روزانه نیم ساعت کتاب غیر درسی بخوانید

استاندار فارس با اشاره به کتاب ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در تاریخ بشریت، نوشته نویسنده آمریکایی گفت: در این فهرست، با دلیل مختلف، پیامبر اسلام (ص) به عنوان نخستین چهره تأثیرگذار در تاریخ بشریت معرفی شده است اما آیا ما مسلمانان نیز مفهوم آنچه پیامبر آورد را درک می‌کنیم؟

ایمانیه گفت: باید زندگی پیامبر اکرم (ص) را مطالعه کنیم که معارف اسلام و اخلاق پیامبر با جامعه جاهلی چه کرد که اعضای آن متحول شدند.

وی اضافه کرد: امام ششم شیعیان مظهر علم آموزی و ترویج علم بود و لازم است دانش‌آموزان زندگی ایشان را مطالعه کنند تا روش تربیتی و علم آموزی وی را بدانند و بهره‌ گیرند.

ایمانیه عنوان کرد: باید کتاب‌های جانبازان و شهدا را بخوانیم تا بدانیم که امروز مدیون چه خون‌های مطهری هستیم.

استاندار فارس به دانش‌آموزان‌ توصیه کرد: حداقل روزی نیم ساعت کتاب بخوانید تا همه جانبه نگر شوید؛خواندن کتاب‌های تاریخی بسیار موثر است و اگر کتاب خواندید به تحصیل و مدرسه خود طوری دیگر نگاه خواهید کرد.

۹۵۰ هزار دانش‌آموز فارس سال تحصیلی خود را آغاز کردند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۴، گفت: بیش از ۹۵۰ هزار دانش آموز فارس، سال تحصیلی خود را در ۳۳ هزار کلاس درس آغاز کردند.

فرشید قاسمی افزود: نزدیک به ۶۱ هزار معلم فارس بر سر کلاس های درس حاضر شدند و در آغاز مهر تحصیلی فارس، هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ معلمی بدون ابلاغ نیست.

وی ادامه داد : مدارس فارس با بیش از یکهزار میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال اعتبار تجهیز و آماده ورود دانش‌آموزان شد و ۱۰ میلیون جلد کتاب در میان آنها توزیع شد.

قاسمی اعلام کرد: ۶ هزار کلاس درس در مدارس شهری و روستایی فارس شاداب سازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پرورشی مدارس، گفت: آموزش دبیران برای پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی دانش‌آموزان،فعالیت‌های ایجابی برای گسترش حجاب، ترویج پشتیبانی از حق و حقانیت و فرهنگ شهادت و ایثارگری و توسعه نماز و معارف قدسی بخشی از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

رتبه های علمی فارس و ایران

قاسمی با بیان اینکه تنها پنج درصد از آرزوها در جدال با عادت ها پیروز می‌شوند، به دانش‌آموزان‌ توصیه کرد: باید خود را بسازید و متفکرانه و با برنامه‌ریزی اقدام کنید تا تاثیرگذار باشید.

وی اظهار کرد: آینده یافتنی نیست بلکه ساختنی است و باید با انتخاب‌هایی متبحرانه در ساخت آینده کشور تاثرگذار باشید.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس عنوان کرد: امروز کشور ایران رتبه اول دنیا را در رادیوداروها، چهارم جهان در فتاوری نان و جزو ۶ کشور فرستنده موجود زنده به فضا و پنج کشور برخوردار از چرخه فناوری هسته‌ای است.

قاسمی اضافه کرد: دانش آموزان فارس در یکسال گذشته موفق به کسب مدال طلای جهانی در المپیاد اختر فیزیک، مقام دوم دنیا در روباتیک و برنز در هسته ای از سوی دانش آموزان فارسی اخذ شد و کسب مدال برنز در هسته‌ای شدند.

وی گفت: دانش‌آموزان‌ فارس در کنکور سراسری امسال موفق به کسب رتبه یک زبان‌های خارجی و ۲ در هنر شد و ۹۵ رتبه ۲ رقمی کنکور نیز به دانش‌آموزان این استان رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت : ۹ درصد رتبه‌های برتر کنکور به فارسی‌ها رسید در حالی که تنها ۶ درصد کنکوری های کشور از استان فارس هستند.

قاسمی عنوان کرد: آموزش و پرورش فارس امسال ۲ مسابقه رویداد خوشحال و شاد کردن دیگران و حل مساله در زندگی و یک پویش اولین نماز جماعت ۱۴۰۳ دارد که دانش‌آموزان می‌توانند دل نوشته ها، تصاویر و دیگر آثار خود را ارسال کنند.