سمنان - ایرنا - زنگ مهر و مقاومت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در ۱۱۶ مدرسه شهرستان گرمسار طنین‌انداز شد و این آیین به صورت نمادین در مدرسه شهید هاشمی‌نژاد روستای قاطول با حضور مسوولان و چهره ماندگار علمی کشور و از اهالی این روستا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرزو مرادی نسب معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، رضا خانی فرماندار گرمسار، یاسر عربی نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس، زهرا ثمری بخشدار مرکزی گرمسار، اعضای شورای اسلامی شهر گرمسار و چهره ماندگار علمی پروفسور سید محمود طباطبایی در این آیین حضور داشتند.

رییس آموزش و پرورش گرمسار در این آیین گفت: در مجموع ۱۱۶ مدرسه در گرمسار وجود دارد و با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۵ هزار و ۸۰ دانش‌آموز در کلاس‌های درس مشغول به تحصیل می‌شوند.

حمید عربی با بیان اینکه در گرمسار هفت هزار و ۶۵۰ دانش‌آموز دختر و هفت هزار و ۴۳۰ دانش‌آموز پسر هستند، افزود: ۱۷ مدرسه در روستاهای این شهرستان قرار دارد که ۵۸۵ دانش آموز دختر و ۵۳۷ دانش‌آموز پسر در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نیست و نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده از جمله طرح های اولویت‌دار آموزش و پرورش است.

قاطول روستای مهد پرورش پزشک ایران

پروفسور سید محمود طباطبایی‌ چهره علمی ماندگار کشور و از اهالی روستای قاطول گرمسار در این آیین بیان کرد: شروع سال تحصیلی نویدبخش حیات، تداوم سازندگی و پرورش فرزندان برای آینده‌سازی کشور است.

وی درباره پیشینه روستای قاطول گفت: قاطول یک کلمه ترکی است و پیشینه آن مربوط به زمان مغول‌ها است و این آبادی محل عبور بوده و سومین روستای پرجمعیت خار (نام تاریخی گرمسار) محسوب می‌شود.

این پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب درباره تاریخچه روستای قاطول افزود: حدود ۱۵۰ سال پیش این روستا حاکم نشین بود و از افتخارات دیگر این روستا وجود مکتب‌خانه در آن دوره تاریخی است.

وی به سابقه پرورش چهره های حوزه علوم پزشکی در روستای قاطول گرمسار اشاره کرد و گفت: من اولین طبیب این روستا هستم و بعد از من ۳۰ طبیب برجسته کشور و از این روستا دانش‌آموخته شدند و به مردم ایران خدمت کرده‌اند.

این چهره ماندگار علمی روستای قاطول گرمسار، پیگری برای ایجاد یک کلاس درس ویژه افراد روشندل را برای این روستا، از مسوولان شهرستان گرمسار مطالبه کرد.