زنجان - ایرنا - رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تماس‌های برقرار شده با اورژانس استان در ۶ ماهه اول امسال ۹۶ هزار و ۵۷۲ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش دارد.

داریوش تقی‌لو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار تماس‌های منجر به اعزام نیرو ۳۰ هزار و ۱۷۸ مورد بوده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه ۶ درصد رشد داشته است.

وی تعداد ماموریت‌های شهری سال‌جاری توسط نیروهای اورژانس را ۲۱ هزار و ۸۰ مورد با ۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد ماموریت‌های جاده‌ای این بازه زمانی هم با ۲۲ درصد کاهش، ۱۲ هزار و ۴۹۲ مورد ثبت شد.

تقی‌لو ماموریت‌های ترافیکی و غیرترافیکی شهری اورژانس در ۶ ماهه نخست سال‌ جاری را به ترتیب سه هزار و ۸۹۰ مورد با سه درصد افزایش و ۱۷ هزار و ۱۹۰ مورد با ۱۲ درصد کاهش ذکر کرد.

رئیس اورژانس استان زنجان ادامه داد: طی مدت یاد شده نیروهای اورژانس سه هزار و ۴۰۵ ماموریت جاده‌ای ترافیکی با چهار درصد کاهش و ۹ هزار و ۸۷ ماموریت غیرترافیکی با ۲۷ درصد کاهش را ثبت کردند.

وی اظهار داشت: در ماموریت‌های ترافیکی شهری نیز چهار هزار و ۴۴۳ مصدوم جابجا شده است که این میزان یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و در مامویت های غیرترافیکی نیز ۱۴ هزار و ۷۵۴ مصدوم با هشت درصد افزایش نسبت به سال قبل جابجا شده‌ است.

رئیس اورژانس استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد مصدومان ماموریت‌های جاده‌ای نیز در مدت یاد شده، در ۲ بخش ترافیکی و غیرترافیکی به ترتیب چهار هزار و ۵۱۳ نفر با ۶ درصد کاهش و هفت هزار و ۹۱۳ نفر با یک درصد افزایش اعلام شده است.