گرگان- ایرنا- همزمان با سراسر کشور و شروع کلاس‌های نوبت ظهر اولین روز سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳، زنگ اقامه نماز در مدارس گلستان به صدا در آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا زنگ اقامه نماز امروز اول مهر ماه با شعار «مِهر با مُهر» در مدرسه شهید بهشتی گرگان به صورت نمادین با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و معاونین وی، روسای ادارات آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی گرگان نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خطاب به دانش‌آموزان گفت: دین را باید با مطالعه بپذیرید و زمانی که این کار انجام شود، بدون شک آن را رها نخواهید کرد.

سیدرضا نظری پس از نواخته شدن زنگ اقامه نماز اظهار کرد: اگر نماز و جایگاه آن به درستی برای دانش‌آموزان تبیین شود، دانش‌آموزان جلوتر از مسوولان در صف اقامه نماز قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: از آنجایی که اخلاق‌مداری و علم از خصوصیات بارز و مشخص حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) است، ما در آموزش و پرورش در کنار این ۲ مساله، تلاش داریم تا بهترین علوم را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس، رشادت، ایثار، از خود گذشتگی و مقاومت را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: عادت کردن به اقامه نماز بدون شک سبب حل مشکلات افراد خواهد شد.

نظری یادآور شد: دانش‌آموز گرگانی که ۲ سال قبل رتبه چهار کنکور را کسب کرد، در مصاحبه‌های خود تاکید کردند که در آغاز مطالعه دروس برای کنکور، ۲ بار قرآن را ختم کرده که نشان از تاثیرات علوم دینی بر زندگی افراد دارد.

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۴۲۵ هزار دانش‌آموز گلستانی در ۲ هزار و ۸۵۰ واحد آموزشی، با حضور ۲۴ هزار معلم، به کلاس‌های درس رفتند.