اردبیل - ایرنا - رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش اردبیل از فعالیت ۲۹ مدرسه شاهد با ۹ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در این استان خبر داد و بر ایجاد آموزشگاه‌های شاهد در شهرستان‌های فاقد این مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا جاهد روز یکشنبه در دیدار با معلمان مدارس شاهد در اردبیل اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته ۱۵ مدرسه ابتدایی، هشت مدرسه دوره اول و ۶ مدرسه دوره دوم متوسطه در هفت شهرستان استان اردبیل دایر بود و امسال چهار کلاس به مجموع این کلاس‌ها اضافه شده است.

وی بهره برداری از چمن مصنوعی مدرسه شاهد مشگین شهر و تجهیز نمازخانه مدارس شاهد را از جمله اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد و افزود: توسعه و تجهیز مدارس شاهد استان طبق برنامه ریزی ادامه دارد.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ ایثار همزمان با زنگ مهر در مدارش شاهد استان اظهار کرد: نواخته شدن زنگ نماز از جمله برنامه‌های امسال اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل است.

جاهد همچنین گفت: تبیین شعار سیاسی «در راه قله ایم» در برنامه‌ها، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، نگاه ویژه و فعالانه در برنامه سازی برای نوجوانان و جوانان، توجه ویژه به «جهاد تبیین» با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت سازمان‌ها و نهادها، بهره‌گیری از ظرفیت‌ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در بستر شاد با رویکرد خلاق، مبتکرانه، اثرگذار و فناورانه در تبیین دستاوردهای دفاع مقدس گلباران و عطر افشانی گلزار مطهر شهدا از برنامه‌های مدارس شاهد استان اردبیل در طول سال تحصیلی خواهد بود.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: دانش آموزان شاهد، چشم و چراغ مردم و یادگاران شهدا و ایثارگران دفاع مقدس هستند و توفیق علمی آنها برای انگیزش سایر دانش آموزان، ایجاد حس وطندوستی و ترویج فرهنگ ایثار و پایداری در جامعه موثر است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و ۲۹ مدرسه شاهد در این استان فعال است.