۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82817773
T T
۰ نفر

گلبانگ انقلاب در مدارس سراسر كشور به صدا درآمد

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82817773
گلبانگ انقلاب در مدارس سراسر كشور به صدا درآمد

تهران - ایرنا - آیین گلبانگ انقلاب صبح شنبه همزمان با سراسر كشور با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شاهد ارشاد(منطقه 12) تهران برگزار و زنگ انقلاب نواخته شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب با عنوان «گلبانگ انقلاب» همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور علیرضا كاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی دبیركل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.
12 تا 22 بهمن ماه دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده، 12 بهمن همزمان با سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن آغاز ایام الله دهه فجر و 22 بهمن نیز سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی است.
همه ساله همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر، زنگ انقلاب در مدارس سراسر كشور نواخته می شود كه این آیین نمادین امروز در مدارس سراسر كشور برگزار شد.
امسال به دلیل مقارن شدن روز 12 بهمن‌ماه با پنجشنبه و تعطیلی مدارس، آیین گلبانگ انقلاب و نواختن زنگ انقلاب در مدارس، امروز(شنبه) برگزار شد.
به گزارش ایرنا، همزمان با 12 بهمن و سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن، زنگ انقلاب در آیینی نمادین با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دبستان رفاه منطقه 12 تهران نواخته شد.

چكیده ای از مراسم زنگ انقلاب درسراسر كشور در پی می آید:

** كردستان
زنگ گلبانگ انقلاب به مناسبت ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در مدارس كردستان طنین انداز شد.
آیین نمادین زنگ گلبانگ انقلاب با حضور فرماندار سنندج، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش، اولیا، مربیان و دانش آموزان دبیرستان پسرانه شهید خدامراد پور برگزار شد.
رشید قربانی مدیركل آموزش و پرورش كردستان در این آیین گفت: انقلاب اسلامی با اتكای به قدرت لایزال الهی، وحدت و همدلی ملت و وجود رهبری شجاع و آگاه در مقابل رژیم طاغوت شكل گرفت و به پیروزی رسید.
در ادامه این آیین، زنگ گلبانگ انقلاب توسط محمد ابراهیم زارعی فرماندار سنندج و رشید قربانی مدیركل آموزش و پرورش كردستان در این مدرسه پسرانه نواخته شد.

** البرز
به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آئین متمركز نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شهید شرافت كرج برگزار شد.
خیرالله ترخانی سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و فرهنگی استانداری البرز در این آیین گفت: مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س ) تقارن یافته و می توان از این فرصت برای انتقال پیام های اخلاقی و معنوی انقلاب بهره برد.
در این آیین دانش آموزان سرودهای انقلابی اجرا كردند ضمن آنكه نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان گشایش یافت.

**كهگیلویه وبویراحمد
مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد گفت: زنگ انقلاب امروز در 2 هزار آموزشگاه این استان نواخته شد.
هادی زارع پور اظهارداشت: زمان نواخته شدن این زنگ ساعت 9:33 دقیقه صبح و همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در 12 بهمن سال 1357 بود.
مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: سرود همگانی، آذین بندی، برپایی نمایشگاه عكس با عنوان «بچه های انقلاب»، نمایشگاه كتاب و تجلیل از دانش آموزان برگزیده قرآنی، علمی و هنری از مهمترین برنامه های ایام الله دهه فجر امسال در 2 هزار آموزشگاه این استان است.

** قزوین
آئینی با عنوان گلبانگ انقلاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، استاندار، جمعی از مسئولان و تعداد زیادی از دانش آموزان پایه های مختلف در سالن ورزشی غدیر قزوین برگزار شد.
سالار قاسمی مدیركل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم با تبریك فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی‌ انقلاب اسلامی گفت:مراسم زنگ انقلاب، زنگ بیداری، دانایی و آزادی ملت ها از استكبار و استعمار است كه باید هر سال با شكوه تر از گذشته گرامی داشته شود.
در این مراسم سرودهای انقلابی توسط گروه سرود ارتش، نمایشگاهی از فعالیتهای دانش آموزان و برنامه های متنوع توسط دانش آموزان اجرا شد.

** گلستان
زنگ 'گلبانگ انقلاب' با حضور مسئولان دستگاه ها، نهادها و ارگان ها، معلمان و دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی استان گلستان نواخته شد.
در آئین متمركز در دبیرستان دخترانه مرحوم علی مدنی گرگان كه با حضور جمعی از مدیران ارشد استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان شهرستان برگزار شد، این زنگ توسط مدیركل آموزش و پرورش گلستان و فریدون مدنی از خیرین گرگانی نواخته شد.
عبدالرضا چراغعلی مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان طی سخنانی در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذاركبیر انقلاب اسلامی و شهدا، گفت: دانش آموزان نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و اینك نیز از حافظان اصلی دستاوردهای آن دارند.
در حاشیه نواختن زنگ گلبانگ انقلاب، شماری از دانش آموزان این واحد آموزشی به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری پرداختند.

** كرمان
زنگ انقلاب در سومین روز از گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی در دبیرستان علامه حلی شهر كرمان نواخته شد.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، فرماندار، جانشین فرماندهی انتظامی، مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان و جمعی از مسئولان استانی در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در كرمان حضور داشتند.
این آیین پس از برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط گارد پرچم و با اجرای و هم نوازی سرود جمهوری اسلامی ایران شكل رسمی گرفت.
محمد محسن بیگی مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان در این آیین با اشاره به وجود 36 هزار و دانش آموز و پنج هزار معلم شهید در كشور گفت: رهبری الهی امام، همراهی و همدلی و حضور آگاهانه مردم در همراهی امام موجب پیروزی انقلاب شد.
زنگ انقلاب در دبیرستان 'علامه حلی' ناحیه یك كرمان با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان برگزار شد.

**استان مركزی
همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب در مدارس شهرستان اراك نواخته شد.
علی شیرخانی معاون پرورشی ‌و فرهنگی اداره ‌كل آموزش ‌و پرورش استان مركزی در حاشیه این آیین نمادین در مدرسه دخترانه فرهنگیان قدس اراك اظهار كرد: انقلاب اسلامی هدیه امام راحل به ملت ایران است كه در آستانه چهل سالگی همچنان با اقتدار به پیش می رود و نسل جوان كشور از داشتن این سرمایه به خود می بالند.

** بوشهر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مقطعی از تاریخ، تحصیل ویژه قشر خاصی بود و بخش عمده ای از جامعه از تحصیل محروم بودند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی عدالت آموزشی درجامعه بطور قابل توجهی برقرار شده است.
سید عباس صالحی در آیین گلبانگ انقلاب در مدرسه تاریخی سعات شهر بوشهر افزود:در سال 1355 جمعیت 30 میلیونی ایران حدود 600 هزار دانش آموز داشت كه امروز با وجود افزایش بیش از 2 برابری جمعیت كشور شمار دانش آموزان 13 میلیون نفر است كه این خود بیانگر برقراری عدالت آموزشی در جامعه است.
وی یادآورشد: امروز گلبانگ انقلاب در بوشهر از مدرسه ای برآمده كه بیش از 100 سال سابقه آموزش و فرهنگ دارد.

** لرستان
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاكید بر اینكه همه ما وظیفه داریم انقلاب را با بصیرت بشناسیم گفت: جوانان و نسل چهارم بعد از انقلاب با درك و فهم و عمل خود بخوبی راه امام (ره) و شهدا را ادامه می دهد.
الله سیداحمد میرعمادی در آئین نواختن زنگ انقلاب كه در محل دبیرستان صدیقه كبری خرم آباد برگزار شد، افزود: جوان امروزی هم بخوبی می فهمد و در عین حال بخوبی عمل می كند و هم معلمان و هم دانش آموزان رسالت سنگینی در تعالی بخشی این مسیر دارند.
امام جمعه خرم آباد با یادآوری اینكه اولین معیار انقلاب ، اسلام و زنده نگه داشتن اسلام بود، افزود: مردم می خواستند اسلام از مظلومیت نجات یابد كه با پیروزی انقلاب اسلامی به معنای عملی اصل زنده كردن اسلام ،پیاده شود.

** چهارمحال بختیاری
زنگ انقلاب در سومین روز از ایام الله دهه فجر در مدارس چهارمحال و بختیاری نواخته شد.
اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آئین نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه شهید باهنر شهركرد گفت: رقابت با علم و تكنولوژی كشورهای دنیا باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار كرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران در علوم مختلف به موفقیت های بسیار مطلوبی دست یافته و از سویی رشد و ترقی ایران باعث شده تا ما به قدرت های استكباری وابسته نباشیم.
زنگ انقلاب اسلامی به طور همزمان در 2400 واحد آموزشی چهارمحال و بختیاری نواخته شد.

** همدان
زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه ابن سینا (ریحانة النبی) شهر همدان به نمایندگی از مدارس استان نواخته شد.
مدیركل آموزش و پرورش استان همدان در این آیین افزود: باید بعد از گذشت 40 سال دوباره به شعارهای انقلاب بازگردیم و آن ها را برای جوانان امروز كه روزهای پیروزی انقلاب را ندیده اند به خوبی تبیین كنیم .
مصطفی خزاعی با تاكید بر شناخت دقیق ماهیت انقلاب اسلامی و رصد مستمر چرایی آن اظهار كرد: باید همواره و به صورت مستمر، همسویی خود با ماهیت انقلاب اسلامی را بازبینی كنیم تا بتوانیم نقاط قوت را تقویت، نقاط ضعف را جبران و دستاوردهای انقلاب را محقق كنیم.
دبیرستان ابن سینا(ریحانة النبی) بیش از 89 شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرده است كه همزمان با آیین نواختن زنگ انقلاب در مدارس همدان، یادمان 89 شهید مدرسه ریحانة النبی بهره برداری شد.

** آذربایجان شرقی
همزمان با مدارس سراسر كشور، با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست كشور و دانش آموزان، زنگ انقلاب در دبیرستان ماندگار فردوسی تبریز نواخته شد.
در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن زنگ انقلاب و خیزش ملت ایران بر علیه ظلم و جور ستم شاهی به صدا درآمد.
مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در مراسم گلبانگ زنگ انقلاب اظهار كرد: وقتی در سال 1356 مقاله ای بر علیه امام خمینی (ره) نوشته شد، طلاب قم به خاطر اعتراض به این توهین راهپیمایی كردند كه تعدادی از طلاب توسط جلادان رژیم شهید شدند.
شهردار تبریز از امضای تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای آموزش شهروندی در ۸۰ مدرسه تبریز برای اولین بار در كشور خبر داد.

** اردبیل
آئین نواختن زنگ گلبانگ انقلاب همزمان با سراسر كشور در مدارس استان اردبیل اجرا شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل در آئین نواختن زنگ انقلاب در سالن ورزشی شهید دیرین اردبیل گفت: اقتدار و امنیت كنونی كشور مدیون خون شهدا و ایثارگران است و باید دانش آموزان برای پاسداشت این اقتدار تلاش كنند.
علی نواداد افزود: هم اكنون جمهوری اسلامی به بركت خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان دفاع مقدس به دستاوردهای علمی و نظامی گسترده ای دست یافته كه نسل آینده نیز باید به این پیشرفت ها تداوم بخشد.
به گزارش خبرنگاران ایرنا نظیر این مراسم در سایر شهرستان های استان هم برگزار شد.

*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625/1352/
۰ نفر