بندرعباس - ایرنا - مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۹ هزار معلم برای تعلیم، تربیت و تحصیل حدود ۴۴۰ هزار دانش آموز در استان هرمزگان راهی کلاس درس شدند.

به گزارش ایرنا، حامد صبوری روز یکشنبه در گفت وگوی ویژه خبری در بندرعباس اظهار کرد: معلمان ۹ هزار و ۱۰۰ کلاس درس ابتدایی در هرمزگان به صورت کامل مشخص و ابلاغ آن‌ها صادر شده است.

وی بیان کرد: در هرمزگان برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۳-۱۴۰۴)، ۴۵۰ کلاس درس جدید آماده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش باتوجه به اینکه یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش به روز رسانی اطلاعات دانش آموزان و نیاز سنجی برای آینده کشور است، اظهار کرد: در سراسر کشور نیز امروز ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند که حدود یک میلیون معلم آموزش و پرورش آن ها را برعهده دارند.

صبوری ادامه داد: امسال حدود ۶۴ هزار معلم، آموزگار و دبیر جدید در سراسر کشور نیز کار خود را برای نخستین بار در آموزش و پرورش آغاز کرده اند.

امسال حدود ۶۴ هزار معلم، آموزگار و دبیر جدید در سراسر کشور نیز کار خود را برای نخستین بار در آموزش و پرورش آغاز کرده اند.وی با اشاره به اینکه آزمون و مصاحبه کیفیت بخشی تمام شده است، افزود: ۱۳ هزار معلمِ کیفیت بخشی شامل مربیان پرورشی، تربیتی و سلامت، هفته آینده به جمع معلمان آموزش و پرورش اضافه می‌شوند.

صبوری گفت: ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و سطح معیشت معلمان در هدف اصلی طرح رتبه بندی معلمان است.

افزایش بیش از ۲ درصدی جمعیت دانش آموزی کشور در مدارس دولتی

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال جمعیت دانش آموزان در مدارس دولتی کشور ۲ و چهاردهم درصد افزایش دشته است، گفت: در مقطع‌های ابتدایی یک و ۶ دهم درصد، متوسطه اول، ۲ و ۹ دهم، متوسطه دوم نظری ۲ دهم و رشته کار و فناوری نیز ۹ درصد افزایش شمار دانش آموز ثبت شده است.

صبوری با بیان اینکه ۴۹۸ واحد آموزشی با پنج هزار و ۹۷۶ کلاس درس تعمیر و بازسازی شده است، افزود: امسال در کشور هزار و ۷۰۷ طرح با هفت هزار و ۶۷۰ کلاس درس، به مساحت بیش از یک میلیون مترمربع تحویل آموزش و پرورش شده است.

چاپ ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی در ایران

وی با اشاره به اینکه برای چاپ کتاب‌ها ۵۳ هزار تن کاغذ مصرف شده است، گفت: حدود ۱۵۶ میلیون جلد کتاب با ۹۶۰ عنوان در سراسر کشور چاپ شده است.

صبوری با بیان اینکه همه کتاب‌ها چاپ و توزیع شده است، افزود: حدود ۹۸ درصد کتاب‌ها در سراسر کشور و ۹۷ درصد در هرمزگان تحویل دانش آموزان شده است و بقیه برای مقطع کار و دانش است که در این هفته توزیع می‌شود.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه بازنگری محتوای کتاب‌ها مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حال تحول است، گفت: فرآیند بازنگری و تغییرات کتاب‌های اول ابتدایی نهایی شده است و سال آینده به صورت آزمایشی در برخی استان‌ها و در ۲ سال آینده به صورت سراسری توزیع می‌شود.

بازنگری محتوای کتاب‌ها مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حال تحول استمدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: تغییر کتاب‌های پایه هفتم نیز در سه سال آینده برنامه ریزی شده است.

وی گفت: در ۱۱ عنوان کتاب درسی آموزش و پرورش ۵۳ سند لانه جاسوسی آمریکا تدوین شده است.

صبوری یادآور شد: امسال هشت عنوان کتاب جدید شامل سه کتاب دینی متوسطه اول، ۲ کتاب آموزش خط تحریری دوره دبستان و سه کتاب درسی کارآفرین پایه‌های ششم، هفتم و هشتم به صورت آزمایشی در برخی استان‌ها تدریس می‌شود.

محتوا، نیروی انسانی و فضای آموزشی سه محور سند تحول بنیادین

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین، یک میثاق ملی است و پارسال نقشه راه اجرای سند در آموزش و پرورش تدوین، نهایی و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

وی افزود: محتوا، نیروی انسانی و فضای آموزشی سه محور اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

صبوری با بیان اینکه خیران شریک راهبردی نظام آموزش و پرورش هستند، افزود: تقویت کیفیت و آموزش و پرورش در مدارس دولتی از اولویت دولت چهاردهم است.