شیراز - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی امام رضا (ع) در شیراز که در سفر دوم رئیس جمهور شهید به شیراز در مهرماه ۱۴۰۲ کلنگ زنی شد به مشکلات اداری و کاغذبازی خورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ابراهیم بیانی، یکشنبه در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: ساخت این بیمارستان جامعه ایثارگری فارس با موانعی اداری مواجه شده و از سال گذشته تا کنون برای رفع مشکلات ساخت این بیمارستان، ده‌ها جلسه را با دستگاه های مختلف از جمله شهرداری و استانداری برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه کار در دستگاه‌های دولتی، روند لاکپشتی دارد در حالی که امروز عموم مردم و جامعه ایثارگری فارس نیازمند حرکتی جهادی هستند.

بیانی با بیان اینکه قرار نیست یک صدور مجور در دستگاهی ۲ سال طول بکشد یا تامین نیازمندی‌ها مدت مدیدی به درازا بینجامد، ادامه داد: انتظار داشتیم، از مهر ماه گذشته تاکنون، بخشی از بیمارستان پیشرفت فیزیکی داشته باشد اما به مشکل خورده و در حال تلاش برای رفع موانع هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: اگر این موانع برطرف نشد، در آینده با رسانه‌ها، اهم موانع و مشکلات را به سمع و نظر مردم می رسانم چرا که جامعه ایثارگری فارس چشم به راه هستند.

وی اضافه کرد: جامعه ایثارگری فارس به همراه خانواده، جمعیت ۴۵۰ هزار نفری دارند و پسندیده نیست که فاقد یک بیمارستان مجهز باشند، ضمن اینکه قرار نیست این بیمارستان تنها به ایثارگران خدمات دهد و همه مردم استان از آن بهره مند می شوند.

بیانی افزود: در راستای خدمات رفاهی به جانبازان فارس، علاوه بر توسعه مرکز سلمان فارسی، به دنبال تکمیل فاز جدید بیمارستان اعصاب و روان جنت تا پایان سال هستیم چرا که ظرفیت بیمارستان کنونی تکمیل ات و ناچچار به بستری جانبازان در بخش اورژانس هستیم.

کمک به خانه‌دار شدن جامعه ایثارگری از ۲ راه

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خانه‌دار شدن ایثارگرانی که فرم ج سبز دارند، گفت: اکنون یک واحد آپارتمان ۱۰۰ متری یک و نیم میلیارد تومان هزینه دارد که در توان جانبازان و ایثارگران برای تهیه آن نیست.

بیانی افزود: از وزارت راه و شهرسازی تقاضا شده تا یا به صورت اجاره به شرط تملیک و یا به صورت ساخت مشارکتی تسهیلات لازم برای خانه‌دار شدن ایثارگران فارس فراهم شود.

افزایش جمعیت جانبازان فارس

بیانی گفت: با مصوبه مجلس برای تسهیل استفاده ایثارگران از پیگیری جانبازی ماده ۷۸، جمعیت جانبازان فارس از ۴۲ هزار نفر در ۲ سال گذشته به ۴۵ هزار نفر در زمان حاضر رسیده است.

وی ادامه داد: ارتش، سپاه و نیروزی انتظامی مدارک این افراد را ارسال می‌کنند و با بررسی در کمیسیون حداقل پنج درصد جانبازی به آنها تعلق می‌گیرد.

استان فارس بیش از ۱۵ هزار شهید، ۴۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۲۲۹ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.