دزفول – ایرنا - فرمانده انتظامی خوزستان گفت: فردی که یک هزار تن کنجاله سویا به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال را در شهرستان دزفول احتکار کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر پلیس، سردار سید محمود میرفیضی روز یکشنبه افزود: اخباری مبنی بر احتکار مواد خوراکی در یکی از بازکول‌ها (ترازوهای بزرگ برای وزن کردن کامیون ها) در دزفول واصل و موضوع دستگیری احتکار کنندگان به صورت ویژه در دستور کار ماموران آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی قبله‌ای با همکاری دادستان شهرستان و همکاری ناحیه مقاومت سپاه دزفول، اداره تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی پس از بررسی‌های انجام شده و هماهنگی با مرجع قضایی فرد احتکار کننده را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان ادامه داد: یک هزار تن کنجاله سویا در بازرسی از محل یادشده کشف شد که کارشناسان ارزش این محموله را ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی ادامه داد: یک متهم در این پرونده دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

به گزارش ایرنا، کنجاله سویا از دانه سویا بدست می‌آید و جزو فرآورده‌های با ارزش به حساب می‌آید و کاربرد اصلی این کنجاله در تغذیه حیوانات است. با وجود اهمیت این محصول، هم اکنون بیش از ۸۵ درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.