کرمانشاه - ایرنا - بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که از ۳۰ شهریور ماه در شهر هانگژو چین برگزار شد با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره برای کاراته‌کاهای ملی‌پوش کرمانشاهی به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، در بیستمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا ۳۶۷ کاراته‌کا از ۳۱ کشور جهان حضور داشتند که تیم کشورمان در مجموع ۲ بخش کاتا و کومیته مردان و زنان با یک طلا، یک نقره و ۹ برنز و عنوان ششمی به کار خود پایان داد.

در این دوره از رقابت ها از استان کرمانشاه نیز ۲ کاراته کا حضور داشتند که مهدی خدابخشی در وزن ۸۴- کیلوگرم به مدال نقره رسید و آتوسا گلشادنژاد نیز در وزن ۶۱- کیلوگرم توانست به مدال برنز دست پیدا کند.

مهدی خدابخشی در فینال پس از تساوی ۳ بر ۳ با مقابل ریکیتا شیمادا ژاپنی در هانتی نتیجه را به این حریف واگذار کرد و به مدال نقره رسید، وی پیش از رسیدن به فینال، در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر خودهایر از امارات را شکست داد، در ادامه ۵ بر صفر نگوین از ویتنام را برد و به نیمه نهایی رسید و در نیمه نهایی نیز ۶ بر ۴ محمد الجعفری از اردن را مغلوب کرد و فینالیست شد.

همچنین آتوسا گلشادنژاد نیز در دیدار رده بندی موفق شد زکیه عدنان دارنده برنز آسیا از مالزی را با نتیجه ۲ بر صفر از پیش رو برداشته و مدال برنز بگیرد، وی پیش از رسیدن به دیدار رده بندی پس از قرعه استراحت، ابتدا حریف عربستان را ۸ بر صفر شکست داد، سپس مقابل ساره العامری دارنده نشان نقره آسیا ۲۰۲۳ از امارات ۵ بر صفر پیروز شد تا در نیمه نهایی به مصاف گانگ لی از چین برود که در ثانیه‌های پایانی رقابت مقابل قهرمان جهان و دارنده برنز المپیک، ۴ بر یک پیش بود که با اخطار داور هانسکو شد و از راهیابی به فینال بازماند.

در این رقابت ها تیم ژاپن با ۵ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز اول شد، ویتنام با ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز در مکان دوم ایستاد، تیم قزاقستان با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز سوم شد، تیم هنگ کنگ با ۲ طلا و ۲ برنز در جای چهارم قرار گرفت، چین با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پنجم شد و تیم ایران با یک طلا، یک نقره و ۹ برنز در جای ششم ایستاد.