یاسوج - ایرنا - صبحگاه مشترک همراه با رژه مقتدر نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد و برنامه های متنوع و تجلیل از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد امروز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، مدیران دولتی و خانواده‌ معظم شهدا برگزار شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در این آیین با اشاره به اینکه جنگ هشت سله دفاع مقدس متفاوت تر از همه جنگ‌ها بوده اظهار داشت: انقلاب اسلامی با دلاورمردی های سربازان در دفاع مقدس به جهان صادر شد.

سردار حمید خرمدل تصریح کرد: دشمن جنگ را تحمیل کرد تا انقلاب اسلامی را سرکوب کند ولی با رشادت‌های سربازان به سرانجام نرسید.

وی با تاکید بر اینکه جنگ هشت ساله ایران را به قدرت و شوکت رسانده است بیان کرد: جریان مقاومت از دل تفکر جنگ شکل گرفت و تا جایی که آدرس مقاومت و ایستادگی و ایثارگری به ایران را نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌ وبویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: انقلاب اسلامی یک ضرورت بود که باید اتفاق می‌افتاد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی با اشاره به تحمیل هجمه های مختلف استکبار در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر ملت ایران تصریح کرد: امام خمینی (ره) در برابر استعمار و استکبار با توجه به شرایط موجود قیام کرد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌ وبویراحمد اضافه کرد: جنگ با تمام سختی‌های که داشت برای ملت ایران یک دفاع مقدس محسوب می شود که هرگز فراموش نخواهد شد.

وی گفت: مردم ولایت مدار ایران اسلامی در کنار تحریم‌ها، تهدیدها و محاصره‌های مختلف به برکت ایستادگی، مقاومت و ایثار بر همه توطئه‌ها پیروز شدند.

حسینی افزود: همیشه استکبارستیزان کشورهای دیگر را ضعیف و ذلیل می خواهند، اما به برکت دفاع مقدس امروز عزت و اقتدار ایران اسلامی در همه زمینه ها آشکار شده است.

وی اضافه کرد: مردم، نیروهای مسلح ما و ولایت فقیه ارکان قدرت ایران اسلامی هستند و ما باید این قدرت ها را حفظ کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را در جامعه نهادینه کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه دشمن به صورت مستقیم ‌و غیر مستقیم به مصاف ایران آمده است افزود: دشمن با جنایت های مختلف هر روز به مرگ و پایان خود نزدیکتر می شود.

حسینی گفت: همانگونه که این رژیم در عملیات طوفان الاقصی ضربه ای سخت دریافت کرد با ضربه دیگر این عملیات پایان خواهد یافت.

وی تحریم سردار خرم‌دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و وبویراحمد را نشانه درستی راه سبزپوشان دانست و گفت: این تحریم نشان دهنده درستی عملکرد نیروهای مخلص در این استان است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری کهگیلویه‌ وبویراحمد جنگ هشت ساله دفاع مقدس را برای ملت ایران یک نعمت دانست و گفت: در جنگ اطاعت پذیری و ولایت مداری مردم ایران به خوبی اثبات شد.

سید جواد هاشمی مهر تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی موضوع تثبیت با ولایت پذیری مردم به خوبی بدست آمد و کشور امروز در اوج قدرت ‌و اقتدار بر قله‌های عزت ایستاده است.

وی ظهور روحیه ایستادگی و مقاومت را از دستاوردهای مهم جنگ هشت ساله دانست و افزود: در این جنگ همه مردم ایران با اتحاد و همدلی تا پای جان از ملت خود به خوبی دفاع کردند.

هاشمی مهر افزود: امروز کشور ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد که تشکیل جبهه مقاومت در راستای صدور انقلاب و بلند شدن پرچم حمایت از فلسطین نشانه اوج این اقتدار است.

وی بیان کرد: امروز حرکت آمریکا در تحریم فرمانده سپاه کهگیلویه وبویراحمد سردار حمید خرم مایه افتخار ایران اسمی است.