جنگ تحميلي يكي از هجمه هاي دشمن عليه نظام اسلامي بود

ياسوج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد گفت: انقلاب اسلامي ايران پس از پيروزي با هجمه هاي متعددي از سوي دشمنان مواجه شد كه يكي از اين توطئه ها جنگ تحميلي بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله سيد شرف الدين ملك حسيني روز سه شنبه در رژه نيروهاي مسلح كهگيلويه و بويراحمد به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس افزود: نظام اسلامي به بركت روحيه سلحشوري، صلابت و مقاومت ملت ايران و رهبري هاي امام خميني (ره) توانست بر اين هجمه ها پيروز شود.
وي بيان كرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي بر پايه مذهب، استقلال طلبي و استكبارستيزي در كشور استقرار ياقت و به همين دليل دشمن قصد داشت اين نظام را سرنگون كند.
ملك حسيني با اشاره به اينكه جنگ يك امتحان بزرگ و دفاعي مقدس بود، اظهار كرد: دشمن از گسترش روزافزون انقلاب و آرمان هاي ناب آن هراس داشت و از اين رو جنگ هشت ساله را بر كشور و ملت ايران تحميل كرد.
وي عنوان كرد: مكتب انسان ساز اسلام درس غيرت، شجاعت و مقاومت به مسلمانان مي دهد و ملت ايران نيز با تاسي از اين مكتب تمام توطئه هاي دشمنان را تاكنون خنثي كرده اند.
ملك حسيني ابراز داشت: بنيه دفاعي كشور در دوران هشت سال دفاع مقدس تقويت شد و اين جزو مهمترين بركات جنگ تحميلي بود.
نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد حفظ تماميت ارضي، صيانت از عزت، شرف و مرزوبوم و ترويج روحيه ايثار و شهادت را از ساير بركات مهم جنگ تحميلي اعلام كرد.
ملك حسيني افزود: ايران اسلامي در دوران هشت سال دفاع مقدس همه چيز به دست آورد هر چند كه خسارت هاي چشمگيري متحمل شد و زيرساخت هاي آن به طور جدي آسيب ديد.
وي گفت: از مهمترين اين دستاوردهاي ارزنده مي توان به تقويت روحيه ايثار، شهادت، عزت، غيرت و مقاومت بين ملت ايران اشاره كرد.
ملك حسيني بيان كرد: ايستادگي كنوني ملت ايران در برابر غرب و تحريم هاي دشمنان مرهون و نتيجه مقاومت در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وي اظهار كرد: وظيفه تمام قشرهاي ملت ايران است كه با تمام وجود از ميراث هاي گرانبهاي دوران هشت سال دفاع مقدس حفاظت و صيانت كنند.
ملك حسيني عنوان كرد: در اين صورت دشمنان هرگز به كشور نفوذ نخواهتد كرد و جرات چنين اقدامي را ندارند.
وي ابراز داشت: دشمن پس از نااميدي از شكست ايران اسلامي در جنگ نظامي به سراغ جنگ نرم و تهاجم فرهنگي عليه ملت ايران رفته است.
نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد افزود: جنگ نرم سخت تر از جنگ نظامي بوده و روز به روز نيز از سوي دشمنان در حال گسترش در كشور است.
ملك حسيني گفت: در جنگ نر عقل ها، انديشه ها و تفكرات مورد هدف است و اين نوع جنگ در متن خانه ها و قلب ها رخنه مي كند.
وي بيان كرد: ملت ايران در جنگ نرم نيز بايد همچون دوران هشت سال دفاع مقدس به خداوند متعال اتكا كرده و از آرمان هاي ناب نظام و انقلاب دفاع همه جانبه داشته باشند.
رژه باشكوه نيروهاي مسلح همزمان با سراسر كشور بمناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، روز سه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم، نيروهاي نظامي و انتظامي و مسوولان و مقامات اجرايي كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج برگزار شد.
در اين مراسم نيروهاي مسلح اعم از سپاه، بسيج ، نيروي انتظامي و نيروهاي خودجوش مردمي با انجام رژه باشكوه، بخشي از توانمندي و اقتدار نظامي و دفاعي خود را به نمايش گذاشتند.
اسب سواران و پياده نظام بسيج مسلح به تفنگ'برنو' و ملبس به لباس عشاير نيز جلوه خاصي را به رژه امروز در ياسوج بخشيده بودند.
در اين مراسم همچنين برخي از ادوات جنگي و نظامي متعلق به تيپ مستقل 48 فتح ياسوج نيز به نمايش گذاشته شد.
نيروهاي مسلح شركت كننده در مراسم 31 شهريور در ياسوج ضمن بيعت مجدد با فرمانده معظم كل قوا و آرمان هاي والاي شهدا و امام خميني (ره)، انزجار شديد خود را نسبت به استكبار جهاني و رژيم غاصب و جعلي صهيونيسم و همپيمانان آنها اعلام كردند.
در آغاز مراسم امروز نيز آيت الله سيد شرف الدين ملك حسيني نماينده ولي فقيه در استان، استاندار و جمعي از فرماندهان نظامي و انتظامي كهگيلويه وبويراحمد ضمن اداي احترام به تمثال شهدا در ميدان ، از مقابل جايگاه نيز سان ديدند.
7535/6162