ساری- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اجرای برنامه‌های عمرانی در بقاع متبرکه استان گفت که این نهاد برای ۴۰ طرح اقتصادی هم سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز دوشنبه در نشست خبری هفته وقف افزود: از این تعداد ۲۴ طرح افتتاحی به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و شروع ساخت ۱۶ طرح به ارزش هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه اوقاف مازندران رتبه برتر در اخذ سند مالکیت کسب کرد،اظهارداشت:سه هزار و ۹۷۷ سند مالکیت به مساحت بیش از ۸۰۵ هزار هکتار که سهم وقف آن بیش از ۲۳۶ هزار هکتار است، اخذ شد.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران طرح «مهر تحصیلی» برای مساعدت خانواده های محروم، توزیع بسته های تحصیلی به تعداد پنج هزار بسته آموزشی انجام شد.

وی گفت: از محل عوائد موقوفات مازندران بسته های معیشتی تهیه و در بقاع امامزاده ها توزیع شد.

به گفته حجت الاسلام حیدری جناسمی بهترین تولید زراعی که در املاک موقوفات مازندران صورت می گیرد در میاندورود بهترین کشت شالی و در گلوگاه تولید گندم ، انار و برنج صورت گرفته است.

مازندران هزار و ۳۶۱ بقعه امامزاده، ۱۵هزار موقوفه و ۲۱۵هزار رقبه دارد که نیت ۷۰درصد موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است.

تنوع نیت از ویژگی های رقبات مازندران است که از مجموع ۲۱۵هزار رقبه استان ۱۶۷ هزار رقبه درمانی، ۲۸هزار رقبه کشاورزی و ۱۳۶هزار رقبه مسکونی است.