همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز همدان گفت: ۲۴ هزار و ۳۵۵ تماس مردمی با سامانه مرکز پیام( ۱۹۴) شرکت گاز همدان طی ۶ ماه نخست امسال به ثبت رسید و بخش قابل تجهی از آنها عملیاتی شد.

مجید الهیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه ۱۹۴ به منظور شتاب بخشی در رسیدگی به حوادث اعلام شده از سوی مشترکان راه اندازی و بنا بر اولویت، شاخص‌هایی از جمله قطع و نشت گاز، برخورد و صدای رگلاتور در آن تعریف شده است.

وی افزود: جانمایی و استقرار گشت‌های سیار امدادی بر اساس نقشه ترافیکی و اهمیت موقعیت مکانی و استقرار سرامدادگران و اپراتورهای مرکز پیام در یک مکان با هدف تصمیم‌گیری بهتر و هدایت گشتهای سیار امداد به ویژه در موارد رسیدگی به حوادث از دستاوردهای راه اندازی سیستم امداد متمرکز ۱۹۴ است.

الهیاری تصریح کرد: در این مدت به طور میانگین روزانه ۱۳۰ تا ۱۵۰ تماس از سوی مشترکان با مرکز پیام ۱۹۴ صورت می‌‎گیرد.

وی عنوان کرد: در طول این مدت اولویت اول و دوم تماس‌ها با مرکز پیام این شرکت مربوط به موضوع قطعی و نشت گاز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در آستانه فرارسیدن روزهای سرد سال و استفاده از سامانه های گرمایشی، مشترکان می‌توانند با برقراری ارتباط از طریق سامانه ۱۹۴ موارد مربوط به شبکه گاز طبیعی را با ما در جریان بگذارند.

وی با اشاره به وجود ۶۸۷ هزار و ۹۹۶ مشترک شهری و روستایی گاز طبیعی در سطح این استان، گفت: برای استمرار و تداوم جریان گاز طبیعی برای کلیه مشترکان در طول سال، به خصوص در فصل سرد و سرما نیازمند همکاری مشترکان در مصرف بهینه گاز هستیم.

الهیاری اظهار کرد: اعلام میزان بدهی، امکان پرداخت آنی قبوض و پیگیری صورت وضعیت پیمانکاران از جمله قابلیت‌های این سامانه است.