۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۴
کد خبر: 85581694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از ۷۷ پروژه گازرسانی در همدان

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۴
کد خبر: 85581694
بهره‌برداری از ۷۷ پروژه گازرسانی در همدان

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز همدان گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت ۷۷ پروژه گازرسانی در سطح استان بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۶۲ پروژه دیگر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید الهیاری روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: همه درخواست‌ها از سوی صنایع تولیدی برای تامین گاز مورد نیاز را در چارچوب قانون اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: همزمان با هفته دولت ۶۲ پروژه گازرسانی آغاز به کار کرده است و تا فروردین سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

الهیاری عنوان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که آغاز به کار کرده شامل ۲ خط گازرسانی به قطر ۲۰ اینچ است که به منظور تامین گاز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن و همچنین ۱۵ هزار خانوار شهرک تازه تاسیس پرواز با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تعویض برخی از ایستگاه‌های شهرهای مختلف که طراحی آن قدیمی شده و باز طراحی می شود تا خدمات مستمر برای مردم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: این پروژه با اعتبار اجرایی ۵۰۰ میلیون تومان و تجهیزاتی به ارزش چهار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه نزدیک به ۳۵ هزار متر مکعب سوخت مایع با گاز طبیعی جایگزین می‌شود، عنوان کرد: این آمار همواره ۳۰ درصد بالاتر نیز تحقق می‌یافت اما امسال با توجه به حذف یارانه، استقبال صنایع کاهش یافته است.

الهیاری بیان کرد: استان همدان ۶۸۹ هزار مشترک گاز طبیعی دارد و بخش زیادی معادل ۹۱ درصد آن مشترکان خانگی هستند.

وی افزود: پاداش صرفه جویی از سال‌های گذشته به مشترکان کم مصرف اهدا می‌شود و امسال ۴۱۱ هزار مشترک از پاداش صرفه جویی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اظهار کرد: میزان مصرف گاز طبیعی مشترکان خانگی، روزانه ۸.۵ میلیون متر مکعب است که با احتساب مصرف صنایع به ۱۴ میلیون متر مکعب در روز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش کارهای ویژه‌ای در شرکت گاز انجام گرفته است، افزود: نزدیک به ۷۹۰ میلیارد تومان در همه حوزه‌ها از مشترکان گاز طلب داریم که این رقم در حوزه خانگی ۲۳۰ میلیارد تومان بود و با اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی به ۸۸ میلیارد تومان کاهش یافت.

الهیاری با بیان اینکه شرکت گاز همواره در اجرای کارهای فرهنگی فعال بوده است، تاکید کرد: در ایام اربعین حسینی موکب طریق الحسین (ع) به همت شرکت گاز استان همدان برپا شد که روزانه تا پنج هزار پرس غذا در بین زائران اربعین حسینی توزیع کرد.

وی ادامه داد: در این موکب خدمات رفاهی همچون تعمیرات موبایل، استحمام، آرایشگری و سایر موارد به زائران ارائه شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: به دنبال راه اندازی یک موکب اختصاصی شرکت گاز و به صورت دائمی از سال آینده برای زائران اربعین حسینی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha