تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: برای دانشجویان کارنامه مهارتی در زمینه خلاقیت و دوره‌های مهارتی که گذرانده‌اند، صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا داود یونسیان امروز (دوشنبه) و در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه علم و صنعت از حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای راه اندازی مرکز تحقیقات و سلامت و پروژه مجتمع فناوری دانشگاه از جهت تجهیز وسایل تحقیقاتی خبر داد.

وی با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه اظهار داشت: در سال‌های اخیر مقالات دانشگاه علم و صنعت در پایگاه اطلاع رسانی اسکوپوس روند صعودی داشته است. برای انتشار بیشتر مقالات یک درصد برتر نیازمند توجه ویژه هستیم. در مجلات ۱۰ درصد برتر از بقیه دانشگاه‌ها جلوتر هستیم و در حال تحول به سمت مقالات کیفی‌تر هستیم.

یونسیان اضافه کرد: ۱۰ نوع پژوهانه مختلف شامل پژوهانه مرجعیت علمی، تعمیر و تجهیز، آزمایشگاه مرکزی، پسادکتری، استادیاران جدید الاستخدام، محققان پر استناد و غیره طراحی شده و در حال اختصاص آنها به اعضای هیات علمی هستیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره ارتباط این دانشگاه با صنایع مختلف گفت: ۳ ماموریت ویژه فراملی را در حوزه تغییرات اقلیم با ریاست جمهوری، در حوزه انرژی با گروه مپنا و وزارت نفت و در حوزه سلامت با معاونت علمی، فناوری و اقتصد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری پیش برده‌ایم‌.

یونسیان اضافه کرد: در حوزه آموزش دو پژوهانه را در مقطع تحصیلات تکمیلی طراحی کرده ایم، همچنین کارنامه مهارت را برای دانشجویان به زودی طراحی می‌کنیم. 

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی سامانه جامعی مانند نگارستان را برای استادان، دانشجویان و کارکنان طراحی شده که همانند سامانه گلستان است و تنها تفاوت آن این است که این سامانه مربوط به امور فرهنگی خواهد بود.

یونسیان اضافه کرد: دانشگاه علم و صنعت سال ها برای بازپس گیری زمین های دماوند و پردیس با وزارت راه و شهرسازی چالش داشت، اما با حمایت های محمدعلی زلفی گل، وزیر پیشین علوم، تحقیقات و فناوری سند مالکیت زمین ها به اسم دانشگاه ثبت شد.