تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر انتقال تربیت علمی، عقلانی، اخلاقی و اجتماعی به دانش‌آموزان و راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورز معلمان تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه بازدید از از دبستان دخترانه مصلی نژاد و در دیدار با معلمان مدیران با تکریم فرهنگ وقف در حوزه‌های علمی گفت: بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در ایجاد اماکن فرهنگی نقش موثری دارد، ساخت این مدرسه دولتی از سوی این بنیاد نیز جای تقدیر دارد. زیرا این مدرسه نمونه‌ای از مدرسه دولتی تراز در کشور است.

وی که دوران ابتدایی را شیرین‌تر مقطع تحصیلی یاد کرد، گفت: با وجود جدیت و سختگیری بیشتر آن زمان، اما واقعا خاطرات خوبی برایم به یادگار گذاشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: معلمان نقش مهمی در شاکله دانش‌آموزان دارند؛ دوره کودکی، دوره طلایی شکل‌گیری هویت است، برای اینکه هویت درست شکل یابد باید به سه محور تعلیم، تربیت و مهارت توجه کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: تعلیم و تربیت دارای ساحت‌های متفاوتی است، یعنی دانش‌آموزان باید بر اساس تربیت عقلانی رشد یابند، همچنین تربیت اخلاقی حفظ حرمت یکدیگر است. تربیت علمی، عقلانی، اخلاقی و اجتماعی را باید با هم به دانش آموزان منتقل کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: زمانی که از مدارس دولتی صحبت می‌کنیم، نباید اذهان به سمت مدیریت ضعیف برود. زیرا مدارس دولتی قوی هم داریم. خانواده‌ها نقش مهمی دارند و باید با معلمان و مدیران در هم تنیده باشند تا مشکلات فرزندان را رفع کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت شهید آیت‌الله رئیسی، عدالت آموزشی بود، تاکید کرد: در دولت چهاردهم پزشکیان بر عدالت آموزشی تأکید ویژه دارد. تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش مهم‌ترین دغدغه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بیشترین مصوبه را در این زمینه داشته‌ایم و برای تداوم آن بیشتر هم تلاش خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه خطاب به معلمان گفت: معلمان آموزش و پرورش تجربیات و نظرهای خود را در اختیار ما قرار دهند و دانش آموزان باید شخصیت‌هایی مثل پروین اعتصامی، مولانا، فردوسی، ابن سینا، مجتهد امین و بزرگواران دیگر حتی قوی‌تر از آنها بسازیم. قدر دوران مدرسه را بدانید، هر کسی که در دوران مدرسه به خصوص دبستان نسبت به مطالعه کوشا باشد و قدر خود و معلمان را بداند، قطعا در آینده فرد مهم و مفیدی برای جامعه خواهد بود.
وی با بیان اینکه مولانا و حافظ و خواجه نصرالدین طوسی و دیگر دانشمندان ایرانی افراد معروف و شخصیت‌های علمی مهم تمدن ایران زمین بوده‌اند، تاکید کرد: چون آنها در دوره کودکی خوب درس خوانده و تلاش کرده بودند توانستند به مفاخر تمدنی تبدیل شود.