ضرورت استفاده از متفکران تعلیم و تربیت حوزه اسباب‌بازی
عکس تزئینی است

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اسباب بازی موضوعی چندساحتی است، بر ضرورت استفاده از متفکران تعلیم و تربیت در حوزه اسباب بازی تأکید کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در ‌شانزدهمین جلسه شورای ستاد راهبری و نظارت فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اسباب‌بازی، موضوعی چند ساحتی است و باید یک دال مرکزی (خانواده محوری و تربیت) داشته باشد و بقیه ساحت‌ها حول آن باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر استفاده از متفکران در حوزه تعلیم و تربیت، نظریه بازی‌ها و سرگرمی به خصوص نظرهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امامین به عنوان اصلی‌ترین متفکران حوزه تعلیم و تربیت، تأکید کرد.

این جلسه، با حضور نمایندگانی از دستگاه‌ها و نمایندگان گروه‌های مردمی همچنین تعدادی از مدیران دبیرخانه برگزار و در مورد پیش‌نویس سند ملی ساماندهی صنعت اسباب‌بازی بحث و بررسی و در مورد نظرهای دستگاه‌ها تبادل نظر شد.

ضرورت نگاه به اسناد بالادستی، گسترش و تعمیق بخش مبانی و ارزش‌ها، لزوم در نظر گرفتن مشارکت مردمی، ترجیح اسباب‌بازی‌های حرکتی و فکری بر غیر حرکتی و ساده، پرهیز از ساخت اسباب‌بازی مغایر با ارزش‌های اسلامی، تعریف مبانی تربیتی حوزه اسباب‌بازی، لزوم نگاه فرهنگی به اسباب‌بازی، نگرانی از نفوذ تمدن‌های بیگانه بخصوص کُره‌ای در اسباب‌بازی و غیره از اهم نظرها در بهبود فرآیند سند بود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر از گزارش ارائه‌شده اعلام کرد حدود یک سال روی این پیش‌نویس کارشده است و اکثر ذینفعان اعم از تولیدکنندگان و تشکل‌های مردمی و دیگر صنوف مشارکت داشته‌اند، اما باید بازهم نظرهای دیگر ذینفعان مانند مردم نیز گرفته شود تا سند بهتری تهیه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha