تهران- ایرنا- معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از برنامه‌ریزی این مجموعه برای برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان با حضور ۶۰۰ نخبه برگزیده روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، همایش ملی نخبگان هرساله در دو روز متوالی در مهرماه با هدف گردهمایی نخبگان، پژوهشگران و فعالان علمی کشور به منظور آشنایی و بحث تبادل و نظر در خصوص دستاوردهای نوین علمی و پژوهشی در عرصه‌های مختلف برگزار می شود. در روز نخست این همایش که یکی از معتبرترین گردهمایی‌ها در سطح ملی محسوب می شود، نخبگان با ریاست جمهوری دیدار می کنند و در روز دوم نیز به محضررهبر معظم انقلاب می رسند.

همایشی که به گفته معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان قرار است چهاردهمین دوره آن با شعار نخبگان، حکمرانی دانش بنیان روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه جاری در محل سالن اجلاس سران برگزار شود و آخرین مهلت ارسال چکیده متن و اصل سخنرانی دهم شهریور ماه امسال و آخرین مهلت ثبت نام به منظور حضور در آن ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ بوده است.

رسول محمدقلی امروز (دوشنبه) در نشست خبری چهاردهمین همایش ملی نخبگان، تصریح کرد: این همایش که چهار هزار درخواست حضور از سوی نخبگان به دبیرخانه این همایش ارسال شده ۱۰ و ۱۱ مهرماه جاری با حضور مقامات بلند پایه کشور و ۶۰۰ نخبه از سراسر کشور که ۲۰۰ نفر از آنها خانم نخبه هستند برگزار می شود.

وی محورهایی همچون پولی و مالی، حکمرانی و سیاستگذاری، محیط زیست و منابع طبیعی، نظام سلامت، امنیت غذایی، علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، فناوری‌ها و صنایع پیشران و راهبردی، نظم نوین شامل مسائلی همچون تحولات منطقه و جایگاه ایران و همچنین فناوری‌های نرم را از جمله اصلی ترین موضوعات چهاردهمین همایش ملی نخبگان عنوان کرد.

محمدقلی بیان کرد: تاکنون ۵۰۰ متن سخنرانی به دبیرخانه این همایش ارسال و۱۰ درصد از این تعداد توسط کارگروه های مختلف (که راس آنها اساتید نخبه هستند) برای ارائه انتخاب شده است. هر نویسنده برای این همایش می توانسته است در هر ۹ محور اصلی همایش، برای سخنرانی یک متن پیشنهادی به خصوص مسائل بدیع و غیرتکراری و پیشنهادات مشخص برای رفع مسائل و چالش های مختلف کشور را ارسال کند.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: این بنیاد با هدف رفاه حال شرکت کنندگان در چهاردهمین همایش ملی نخبگان تسهیلاتی همچون اسکان و عصر روز دوم همایش یک بازدید از اماکن علمی و فناورانه و فرهنگی در نظر گرفته است.

در ادامه این نشست پوستر چهاردهمین همایش بنیاد ملی نخبگان که توسط یکی از طراحان نخبه عضو بنیاد ملی نخبگان طراحی شده رونمایی بعمل آمد.