رئیس بنیاد ملی نخبگان از طرح «کارتوشه» رونمایی کرد

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با حضور در یکی از دبیرستان‌های سمپاد تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت و از طرح «کارتوشه» رونمایی کرد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حسین افشین با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در اول مهرماه ضمن حضور در مدرسه علامه حلی ۱۰، در سخنانی اظهار داشت: این روز را با حضور در یکی از مدارس سمپاد استان تهران آغاز کردیم زیرا مدارس سمپاد از اولویت های بنیاد نخبگان است.

وی به ضرورت برقراری ارتباطی موثر و کارآمد میان مدارس و دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان کشف استعدادهای برتر و ایجاد ارتباط بین استعدادهای برتر و دانشگاه است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور حضور در میان دانش‌آموزان را فرصتی مغتم دید و از طرح «کارتوشه» رونمایی کرد و گفت: این طرح ترکیبی از تجربه و دانش است؛ دانش‌آموزان سمپادی از نخستین روز ورود به دانشگاه می‌توانند دست به دست شرکت‌های دانش‌بنیان تجربه صنعتی به دست آورند.

افشین در ادامه دانش‌آموزان را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: آینده شما از همین امروز شروع خواهد شد.

وی همچنین از حمایت معاونت علمی در راستای تجهیز کتابخانه ها و آزمایشگاه های مدارس سمپاد خبر داد و گفت: قول می‌دهم کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های سمپادی‌ها جزو مجهزترین‌ها در سطح کشور شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نه چندان دور شما دانش‌آموزان عزیز را نخست در دانشگاه سپس در صنعت و پس از آن در حکمرانی کشور ببینیم تا بتوانیم ایرانی آبادتر بسازیم.

در حاشیه این مراسم نیز از افراد برتر مدرسه تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha