شهرکرد- ایرنا- مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ذخیره خون در استان گفت: هم‌اکنون ذخیره خون استان به ۵.۴ روز کاهش یافته است.

حسین هاشمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان به دلیل آغاز سال تحصیلی، تعطیلات پایان هفته و مصرف بالای خون در چند روز اخیر هم اکنون در تامین همه گروه‌های خونی و پلاکت مشکل وجود دارد.

وی گفت: ذخیره خون در وضعیت عادی هفت روز است و برای رسیدن به وضع مطلوب نیاز به اهدای خون مستمر و مراجعه مستمر اهداکنندگان هستیم ، فراخوان عمومی اهدای خون در استان از ظریق رسانه‌ها مختلف اعلام شده است.

هاشمی افزود: مردان هر سه ماه یکبار و زنان هر چهار ماه یکبار، می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون استان به صورت دوره‌ای اقدام به اهدای خون کنند.

به گفته وی،اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات می‌دهد و از هر واحد خون فرآورده‌هایی از جمله پلاکت و پلاسما تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه و چهارشنبه، بروجن و شهرکرد همه روزه، مرکز بن در روز پنجشنبه و در شهرستان اردل و لردگان هم مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.