بجنورد-ایرنا- سرپرست آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۵۵ نوآموز بدو ورود به مدرسه در طرح سنجش سلامت به مدارس استثنایی سوق داده و هدایت شدند.  

سیدتقی عطاردی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کودکان بر اساس نتایج طرح سنجش سلامت باید در مدارس استثنایی ثبت نام کنند اما برخی خانواده ها در این زمینه مقاومت کرده و خواستار تحصیل فرزندان در مدارس عادی هستند.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۶۴ نفر نوآموز بدو مورد به مدرسه در استان مشمول شرکت در طرح سنجش سلامت هستند که بر اساس آخرین آمار ۱۷ هزار و ۶۱ نفر در این طرح ثبت نام کردند و سلامت ۱۶ هزار و ۹۵۰ نفر سنجش شد.

سرپرست آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲ هزار نفر از این کودکان نیز به مرحله تخصصی سنجش و بررسی های تخصصی ارجاع شدند که بیشترین مشکلات این افراد مربوط به بینایی و شنوایی بود.

وی گفت: اکنون قریب به اتفاق نوآموزان بدو ورود به مدرسه در طرح سنجش شرکت کرده و سلامت آنان مورد ارزیابی قرار گرفته است، شمار بسیار اندک که در این طرح شرکت نکرده اند تا پایان مهر ماه مهلت دارند تا در این زمینه اقدام کنند.

عطاردی با بیان اینکه سلامت نوآموزان استان در ۱۱ پایگاه مورد سنجش قرار گرفت افزود: نوآموزان در طرح سنجش سلامت به لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرند و چنانچه کودکی دارای اختلال شنوایی و بینایی باشد به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر معرفی می شوند.

سرپرست آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی است.

وی تاکید کرد: ثبت نام قطعی نوآموزان در کلاس اول، مشروط به ارایه برگه سنجش است و مدیران حق ندارند دانش آموزی را بدون ارایه برگه سنجش سلامت ثبت نام کنند.

خراسان شمالی ۲ هزار و ۲۲۰ دانش آموز استثنایی دارد.