تهران - ایرنا، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان حملات طولانی مدت رژیم اسرائیل به این کشور را به تمام معنا جنگ نسل کشی دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، «نجیب میقاتی» امروز دوشنبه در جلسه هفتگی کابینه این کشور گفت: حملات طولانی مدت رژیم اسرائیل به لبنان به تمام معنا جنگ نسل کشی است و یک نقشه مخرب با هدف تخریب روستاها و شهرهای لبنان و از بین بردن تمام فضاهای سبز است.

میقاتی با اشاره به نگرانی اخیر دبیر کل سازمان ملل درخصوص تبدیل شدن جنوب لبنان به غزه دوم و تاکید او بر لزوم پایان جنگ علیه غزه، افزود: موضع دبیر کل سازمان ملل باید انگیزه ای برای همگان به ویژه کشورهای تصمیم گیرنده باشد تا رژیم اسرائیل را برای متوقف کردن تجاوزاتش و اجرای قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت را تحت فشار قرار دهند.

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان افزود: از سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهای تاثیرگذار می خواهیم که در کنار حق و آنچه درست است بایستند و نسبت به تجاوزگری واکنش نشان دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایات خود علیه مردم لبنان روز جمعه به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان لبنانی از جمله ابراهیم عقیل از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

رژیم صهیونیستی همچنین طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی دیروز و امروز دوشنبه بر شدت حملات هوایی خود به مناطق مختلف لبنان افزوده است که تاکنون ۵۰ شهید و بیش از ۳۰۰ زخمی برجای گذاشته است. این جنایات با پاسخ موشکی و پهپادی حزب الله لبنان روبرو شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.