کاشان - ایرنا-  فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: اصفهان شهدای زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است بطوریکه یک دهم‌ شهدای کشور از این استان هستند.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار مجتبی فدا روز دوشنبه به مناسبت «هفته دفاع مقدس» در تجمع نمایش اقتدار مردم و بسیجیان اردستان در سالن ورزشی ارشاد این شهرستان افزود: ۶ درصد شهدای دانش‌آموزان کشور نیز مربوط به اصفهان است، از طرفی این استان ۲۷۶ خواهر شهیده و یکهزار و ۲۰۰ ورزشکار شهید دارد که در کشور بالاترین آمار را به خود اختصاص می‌دهد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) با بیان سابقه تاریخی و مبارزاتی اردستان گفت: در دوران دفاع مقدس، در یک روز در استان ۳۷۰ شهید و در اردستان ۴۵ شهید تشییع شد که نشان از پایبندی مردم این استان و شهرستان به اسلام و انقلاب اسلامی دارد.
سردار فدا تاکید کرد: انقلاب نوپای ایران زمانی که مورد حمله صدام قرار گرفت با نقش‌آفرینی حضرت امام(ره) و اعتماد به نفسی که‌ ایجاد شده بود، مردم ما در مقابل تهاجم‌ دشمن ایستادگی کردند و شرایطی ایجاد شد که با همه کمک‌هایی که دنیا به صدام می کرد، ایران هشت سال ایستادگی کرد و تحریم‌ها را به جان خرید و به پیشرفت رسید.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان افزود: امروز نیز جبهه مقاومت اسلامی با الگوگیری از ایران در صحنه مبارزه با استکبار و صهیونیست‌ها ایستاده است.
به گزارش ایرنا، از ۳۱ شهریور تا ششم مهر بعنوان «هفته دفاع مقدس» نامگذاری شده است.
اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت، ۳۲۰شهید(۲۱ شهید فرهنگی و ۷۹ شهید دانش‌آموز)،۵۵۰ جانباز و ۴۴ آزاده دارد.

این شهرستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.