تهران-ایرنا- منابع خبری از شلیک بیش از ۴۰ فروند موشک مقاومت اسلامی لبنان به مواضع نظامی و شهرک های رژیم صهیونیستی و حمله پهپادی به تاسیسات نفتی این رژیم خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از المیادین، تعداد زیادی موشک از خاک لبنان به سمت الجلیل علیا در شمال سرزمین های اشغالی شلیک شد و آژیرهای خطر در شهرک‌های الجلیل به صدا درآمد.

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که آژیرهای خطر در منطقه «صفد» نیز به صدا درآمد و ۲۵ فروند موشک از خاک لبنان به این منطقه شلیک شده است.

بر اساس این گزارش، آژیرهای خطر در مناطق پیریا، دوفیف، هعماکیم و سعسع نیز به صدا درآمدند.

صدای آژیرهای خطر در مناطق ایلانیا و چهارراه گولانی واقع در الجلیل سفلی نیز به گوش می رسد.

یک منزل در شهرک صهیونیست نشین گفعات افنی نیز مورد اصابت موشک قرار گرفت و دچار آتش سوزی شد.

منابع خبری می گویند که یک فروند موشک نیز به یک کارخانه در مجموعه صنعتی «کدمات» اصابت کرده و این کارخانه دچار آتش سوزی شده است.

برخی منابع گزارش دادند که بیش از ۴۰ فروند موشک از خاک لبنان به سوی مناطق مختلف سرزمین های اشغالی فلسطین شلیک شده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که امروز دوشنبه مجتمع های صنعتی نظامی شرکت رافائل در منطقه زوولون در شمال شهر حیفا را با ده ها موشک هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، پهپادهای حزب الله همچنین به پالایشگاه های نفت در شمال فلسطین اشغالی رسیده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲) ضربات سنگینی را به صورت روزانه از حزب‌الله لبنان دریافت کرده است، برای جبران این شکست در اقداماتی کور، غیرنظامیان در جنوب این کشور را هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله نیز حملات به غیرنظامیان لبنانی را بی‌پاسخ نگذاشته و در واکنش به این جنایات، حملات خود به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال اراضی اشغالی و همچنین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه را تشدید کرده است.

مقاومت لبنان روز یکشنبه نیز به پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» در شمال سرزمین های اشغالی با موشک فادی ۱ و فادی ۲ حمله کرد.