تهران بزرگ - ایرنا - مدیر کل سلامت شهرداری تهران تاکید کرد: مناسب سازی معابر برای تردد افراد داری معلولیت با شهرداری است اما وظیفه ما در قبال این قشر نباید فقط منحصر به این موضوع شود.

به خبرنگار گزارش ایرنا، حمید صاحب روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه سومین رویداد بازی های افراد دارای معلولیت در مجموعه ورزشی مظاهری گفت: وظیفه اصلی شهرداری‌ها مناسب سازی و زیست پذیر کردن شهرهاست اما وظایف شهرداری تهران را نباید فقط در بهبود مسایل کالبدی یا راهسازی محدود کنیم و قطعا مسایل فرهنگی و اجتماعی هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما باید جامعه‌ را به پذیرش حقوق افراد دارای معلولیت موظف کنیم و این وظیفه شهرداری است که زمینه حضور این اقشار را در عرصه‌های مختلف جامعه فراهم کند تا استعدادشان شکوفا شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اظهار کرد: براین اساس برنامه ریزی شد تا در قالب تفریح، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و حتی رقابت‌های ورزشی این اقشار وارد عرصه کنیم تا یک فضای صمیمی و رقابتی را تجربه کنند.

صاحب در خصوص مراسم سومین رویداد بازی‌های افراد دارای معلولیت گفت: در دوره گذشته از نظر کمی نزدیک به ۲۰ هزار نفر در برنامه‌های ما شرکت کردند اما امسال نزدیک به ۴۰ هزار نفر در این دوره حضور دارند و جالب اینکه این برنامه توسط خود افراد دارای معلولیت اجرا می‌شود.

وی افزود: دیگر قرار نیست که ما این کار را از طریق پیمانکاران انجام بدهیم زیرا برای این سبک برنامه‌ها افراد دارای معلولیت آموزش‌های لازم را دیده‌اند و توانایی اجرا دارند.

صاحب در خصوص شرکت کنندگان در این دوره هم گفت: این برنامه در ۹ رشته شامل نابینایان، ناشنوایان، معلولان جسمی حرکتی، افراد دارای سندروم دان و افراد اوتیسم به طور اختصاصی برگزار و در پایان از برگزیده‌های این دوره تقدیر می‌شود.