فرماندار تهران: دغدغه مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان حل شود

تهران بزرگ - ایرنا - فرماندار تهران با اشاره به اینکه دغدغه مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان حل شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای مناسب‌سازی معابر را انجام دهند تا جانبازان و معلولان بدون مشکل بتوانند از امکانات موجود بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا از فرمانداری تهران، احمد قیومی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان با اشاره به همکاری دستگاه‌ها و ادارات تهران در راستای مناسب‌سازی شهری اظهار کرد: همه دستگاه‌های مربوطه باید بهسازی و مناسب‌سازی شهری ویژه جانبازان و معلولان را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: امروز قوانین بالادستی مناسب‌سازی را پیگیری کردیم، جامعه هدف یعنی معلولان نیز در جلسه حضور داشتند و نماینده این افراد با صراحت نکاتی را بیان کردند که بسیار مهم و حائز اهمیت بود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر برخی موانع در اجرای پروژه‌های مناسب‌سازی معابر یادآور شد: برای پروژه‌های عمرانی مرتبط با مناسب‌سازی ویژه جانبازان و معلولان اعتباراتی تخصیص داده شد که در گذشته مسیر درستی برای دریافت این اعتبارات طی نشده و یا بخشی دریافت شده است و اینها مواردی است که مشکلاتی را به وجود آورده است.

فرماندار تهران: دغدغه مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان حل شود

۱۰ درصد جمعیت را معلولان تشکیل می‌دهند

قیومی ادامه داد: کمیته‌هایی ذیل این ستاد تشکیل داده شده تا بتوان برای معلولان که ۱۰ درصد از جمعیت را به خود اختصاص داده کاری ماندگار انجام دهیم، جانبازان و سالمندان نیز به همین شکل باید از امکانات شهری بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: ایراداتی که در ایستگاه‌ها و معابر وجود دارد و مانع رفت و آمد جانبازان، معلولان و سالمندان در معابر و فضای شهری پایتخت می‌شود باید با همکاری همه دستگاه‌های متولی در این زمینه رفع شود تا این افراد بتوانند به سهولت در سطح شهر رفت و آمد داشته باشند.

معاون استاندار تهران یادآور شد: دستگاه‌ها و ادارات پایتخت باید با ساماندهی باعث سهولت در رفت و آمد جانبازان و معلولان شوند، شهرداری تهران نیز در این مبحث دارای نقش مهمی است که امیدواریم این پروژه مهم در زمان‌بندی مشخص و به صورت مرحله‌بندی اجرایی شود.

قیومی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید به گونه‌ای مطلوب بهینه‌سازی و مناسب‌سازی را انجام دهند تا جانبازان و معلولان بتوانند بدون دغدغه از امکانات شهری و ادارات بهره بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha