کیش- ایرنا- عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی پرورش اندام با اشاره به علاقه جوانان ایرانی به این رشته ورزشی گفت: تعداد باشگاه‌های ورزشی پرورش اندام در تهران با کل باشگاه‌های فعال در امریکا یا اروپا برابری می‌کند.

صادق هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه فقط در استان تهران بیش از ۲۶ هزار باشگاه ورزشی فعال است، اظهار کرد: تقریبا تعداد باشگاه‌های ورزشی فعال در کشور امریکا یا کل اروپا با استان تهران برابری می‌کند و در این رابطه صاحب یک رکورد است.

وی با اشاره به قهرمانی پی در پی ایران در مسابقات جهانی پرورش اندام فیتنیس طی چند سال گذشته، بیان کرد: علاقه مندان به این رشته ورزشی در ایران سبب شده تا امروز ایران در این رشته ورزشی پرچم داری کند.

عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی پرورش اندام ادامه داد: قهرمانی پی در پی ایران در دوره‌های گذشته به معنای ضعف رقبا نیست؛ ما در این دوره از مسابقات جهانی که کیش میزبان آن است، رقیب‌های سرسختی از کشورهای روسیه و عراق داریم.

روس‌ها قوی آمدند

وی در رابطه با تیم روس‌ها اظهار کرد: روسیه به دلیل اینکه کشورهای اروپایی در دوره‌های گذشته میزبان این مسابقات بودند، نتوانسته بود در این تورنمنت‌ها حضور یابد که در این دوره با یک تیم قوی و منسجم به ایران آمده و حریف سرسختی محسوب می‌شود.

هاشمی سطح مسابقات را بسیار حرفه‌ای توصیف کرد و افزود: اکثر کشورهای مطرح در حوزه پرورش اندام در کیش حضور دارند.

ورزشکاران کیش را بیشتر از دبی دوست دارند

وی با اشاره به رضایت ورزشکاران حاضر در این تورنمنت از امکانات ایجاد شده برای آنان در کیش، گفت: بسیاری از این ورزشکاران اعلام کردند که کیش را بیشتر از دبی دوست دارند.

راه میانبر در پرورش اندام خطرناک است

عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی پرورش اندام همچنین در توصیه‌ای به جوانان علاقه مند به این رشته ورزشی، بیان کرد: جوانان برای ادامه دادن راه‌ قهرمانانی همچون هادی چوپان و بهروز تابانی نباید از راه میانبر استفاده کرده و از مکمل‌ها و داروهای غیر مجاز استفاده کنند؛ قهرمانان ما در این رشته ورزشی با سال‌ها تلاش و پشتکار به این سطح رسیدند از مسیرهای میانبر استفاده نکردند.

وی در رابطه با آمار استفاده از استروئیدها در ایران، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی اعلام آمار سوء مصرف این مکمل‌های غیر مجاز جرم است و آمار دقیقی برای مقایسه وجود ندارد، اما به دلیل علاقه مندان زیاد به این رشته ورزشی در ایران، طبیعتا میزان مصرف استروئیدها نیز بالاست.

به گزارش ایرنا، مسابقات جهانی پرورش اندام فیتنیس از دوم تا هفتم مهرماه در کیش برگزار می‌شود.