بجنورد- ایرنا- مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور گفت: شهر بجنورد گرچه توپوگرافی خاصی دارد اما امکان افزایش پروازهای فرودگاه این شهر وجود دارد و شرکت فرودگاه های کشور برای تحقق این امر کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، محمدحسین آجیلیان روز سه شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: شهر بجنورد از فرودگاه خوبی برخوردار است و این مجموعه بزرگترین طول باند فرودگاه های کشور را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه توپوگرافی منطقه بجنورد خاص است بنابراین با نگاه تخصصی دستگاه های اجرایی می توان شاهد توسعه بیشتر این مجموعه بود.

آجیلیان خاطرنشان کرد: شرکت فرودگاه های کشور برای توسعه فرودگاه بجنورد و افزایش پروازها به خراسان شمالی کمک خواهد کرد.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور تصریح کرد: برقراری پرواز با مدیر فرودگاه نیست بلکه تابع ناوگان هوایی است اما گسترش فعالیت های فرودگاه در سال‌جاری به خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۵۶ فرودگاه در سطح کشور وجود دارد، گفت: توزیع عادلانه پرواز ها از رویکردهای اصلی شرکت فرودگاه های کشور است.

آجیلیان با تاکید بر اینکه نگاه تخصصی باید به مجموعه فرودگاه ها داشت، تصریح کرد: نگاه سیاسی به فرودگاه ها روند اقدامات را کند خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار اظهار کرد: تغییرات جزو جدای ناپذیر نظام اداری است و این امر موجب پویایی و خلاقیت هر مجموعه ای می شود.

محمدرضا حسین نژاد افزود: این تغییرات نباید موجب نادیده گرفتن اقدامات شاخص مدیر سابق مجموعه شود که امیدوار هستیم مدیر جدید این فرودگاه اقدامات هدفمندی برای توسعه پروازها انجام دهد.

دیدار با استاندار خراسان شمالی و تکریم و معارفه مدیر فرودگاه بجنورد از برنامه های سفر یکروزه مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور به این خطه است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین ترمینال جدید است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.