۱۵۷ واحد صنعتی راکد خراسان شمالی احیا شد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۵۷ واحد صنعتی راکد استان در سه سال اخیر احیا شد و به چرخه تولید بازگشت. 

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در نشست شورای راهبردی خراسان شمالی اظهار کرد: احیای واحدهای راکد و کمک به افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال های اخیر برای چهار هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع استان با مشکل تامین آب روبه رو است، گفت: تامین آب از چالش های مهم استان است البته برنامه ریزی های دولت از بسیاری تنش های آبی جلوگیری کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: ۸۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در سال های اخیر در استان اجرا شد، چاه های آب در شهرها و روستاها به بهره برداری رسید و توانست جلوی خیلی از تنش های آبی را بگیرد.

وی با اشاره به افتتاح سد گلمندره در شهرستان گرمه با ۶ هزار میلیارد ریال و آبگیری آن گفت: در دولت قبل، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای علاج بخشی سد بیدواز شهرستان اسفراین تخصیص یافت و این سد افتتاح شد.

حسین نژاد با تاکید بر نقش مردم در توسعه و ایجاد همبستگی در جامعه گفت: حضور مردم در صحنه از اهمیت زیادی برخوردار است، مردم باید در تمامی صحنه ها با ایمان و تقوا حضور داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش شورای راهبردی در دستیابی به اهداف توسعه اظهار کرد: این شورا باید جایگاه قانونی خود را پیدا کند و تشکل های همسو در حیطه اختیار خود فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: قوای سه گانه پیگیر مشکلات مردم هستند و شورای راهبردی نیز باید جایگاه محکم و اثرپذیری داشته باشد، ارتباط این شورا با نمایندگان دولت و نمایندگان مجلس باید تعریف شود تا بتوان به مطالبات مردمی بهتر رسیدگی کرد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha