بیرجند - ایرنا - تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و فراهم کردن زمینه‌های تبادل اطلاعات و گسترش همکاری‌های آموزشی، بین دانشگاه بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی امضا شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، این تفاهم‌نامه همکاری به امضای "احمد لامعی‌گیو" رئیس دانشگاه بیرجند و "هادی شاهوردی" مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقای سطح همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی منعقد شد.

همکاری‌ها در زمینه‌ انجام پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز، مشاوره و ارائه راه حل‌های علمی و فنی در رابطه با مسائل مرتبط با حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی مورد نیاز در زمینه انواع طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط، برگزاری همایش‌های علمی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموشی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی - کاربردی و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی است.

این تفاهم‌نامه در ۱۱ ماده از زمان امضا و مبادله به مدت سه سال به اجرا گذاشته می‌شود که در صورت توافق طرفین مدت زمان اجرای آن قابل تمدید خواهد بود.