رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی رشت از نزاع کارگران ۲ شرکت تولیدی در این شهرستان خبر داد و گفت: هشت نفر از عاملان درگیری دستگیر و ۲ قبضه سلاح شکاری و ۲ قبضه قمه از آنان کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ عیسی روشن‌قلب روز سه‌شنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی در پی اطلاع یک فقره نزاع و درگیری در محدوده شهرک صنعتی رشت، بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه پس از حضور ماموران در صحنه و بررسی‌های لازم صورت گرفته مشخص شد تعدادی از کارگران به دلیل واگذاری یکی از شرکت‌ها و معوقات مالی باهم درگیر شده‌اند، افزود: در جریان این نزاع دسته جمعی ۲ نفر با اسلحه شکاری اقدام به تیراندازی کرده که سبب مجروح شدن پنج نفر از کارگران شده که مجروحان برای مداوا به بیمارستان منتقل و تحت درمان می‌باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه هشت نفر عاملان اصلی این نزاع در صحنه دستگیر شدند، بیان کرد: همچنین ۲ قبضه اسلحه شکاری و ۲ قبضه سلاح سرد قمه از عاملان درگیری کشف شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: عاملان درگیری با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری ۸۸۷ سارق طی یک ماه در گیلان

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۸۸۷ سارق طی شهریور ماه در این استان خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی اظهار کرد: با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در شهریور ماه امسال، ۸۸۷ سارق و ایادی در سطح استان گیلان دستگیر شدند که این سارقان به هزار و ۱۳۸ فقره انواع سرقت عادی اعتراف کردند که این سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی با جدیت دنبال می‌شود.