شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۶۰ کیلوواتی قطب صنعتی هفشجان شهرستان شهرکرد تکیل و بهره‌برداری شد.

به‌گزارش ایرنا به‌نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، مجید فرهزاد روز سه‌شنبه تاکید کرد: این طرح در راستای ترویج بهره‌بری از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و مدیریت مصرف برق، نیروگاه خورشیدی ۱۶۰ کیلوواتی در قطب صنعتی هفشجان افتتاح و وارد مدار شد.

وی افزود: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی قطب صنعتی هفشجان به بهره‌برداری رسیده است و برق تولیدی آن خریداری و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

فرهزاد تصریح کرد: براساس بخشنامه‌های وزارت نیرو و ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق)، پنج واحد نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی دیگر در شهرک‌های صنعتی فرادنبه، سامان، هفشجان و دشتک مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به شبکه برق متصل شده است.

وی یادآور شد: زمین مورد نیاز برای احداث نیروگاه ۵ مگاواتی در محمدآباد شهرستان سامان، نیروگاه‌ یک مگاواتی در قطب صنعتی شهرکرد – فرخ‌شهر و نیروگاه یک مگاواتی در دشت مرجن بروجن نیز تحویل سرمایه‌گذاران شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در راستای تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی دستگاه‌های اجرایی، شرکت گاز استان اقدام به نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۷۰ کیلوواتی برای مصرف داخلی آن شرکت کرده است.

فرهزاد گفت: تا پایان سال‌جاری حداقل ۳۰ واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی (حمایتی) به شبکه برق متصل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۷۰ واحد نیروگاه خورشیدی طرح حمایتی در چهارمحال و بختیاری با ظرفیت تولید ۷۵۶ مگاوات‌ساعت در سال، وارد مدار شده است و برق تولیدی این نیروگاه‌ها در قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله از سوی سازمان ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) با قیمت مطلوب خریداری می‌شود.