اسلامشهر - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر اعلام کرد: با دریافت دستور قضایی ۶۶ مورد ساخت وساز غیرمجاز در زمین‌های مرغوب کشاورزی این شهرستان تخریب شد.

به گزارش ایرنا، مسعود ایلکا روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: با دستور دادستان و تامین امنیت توسط فرماندهی نیروی انتظامی، یگان امداد و با همراهی پرسنل امور اراضی جهاد کشاورزی در راستای حفظ و حراست از زمین های زراعی و باغی شهرستان بویژه صیانت از عرصه های کشاورزی در روستاهای نوروزآباد، حسن آباد خالصه، ایرین و چیچکلو از بخش احمدآباد مستوفی این شهرستان ۶۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: این بناها شامل سوله، آلاچیق، دیوارکشی، محوطه سازی قلع و قمع و مساحت حدود هشت هکتار عرصه تولیدات کشاورزی آزاد سازی شد.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز به مساحت ۱۹۵ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشته است.

وی تاکید کرد: هرگونه ساخت و ساز در زمین های کشاورزی جز با اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری ممنوع است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز با سامانه ۱۳۱ تماس حاصل بگیرند.

ایلکا از بهره برداران بخش کشاورزی درخواست کرد؛ پیش از هرگونه ساخت و ساز جهت مشاوره و اخذ مجوز و اطلاع از اصالت ساخت و سازها در زمین های کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر مراجعه کنند.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران واقع شده است.