۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85298803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ هزار مترمربع زمین کشاورزی در اسلامشهر آزادسازی شد

اسلامشهر - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر اعلام کرد: با قلع و قمع ساخت وسازهای غیرمجاز ۳۶ هزار مترمربع از زمین‌های مرغوب کشاورزی حریم شهر احمدآباد مستوفی این شهرستان آزادسازی شد.

به گزارش ایرنا، مسعود ایلکا روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ۲۵ مورد دستور قضایی تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغها و چهار مورد. احکام قطعی صادره توسط رئیس حوزه قضایی که شامل بنای احداثی ویلایی ، سکوی سیمانی، آلاچیق، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، شهرداری اسلامشهر و همراهی فرماندهی پلیس پیشگیری، اورژانس و یگان امداد نیروی انتظامی این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری زمین های زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک زمین های کشاورزی، ساخت و ساز، شن ریزی،دیوارکشی و محوطه سازی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از سازمان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

ایلکا یادآور شد: روستاییان و کشاورزان درصورت قصد احداث بنا و تاسیسات یا دیوارکشی در زمین های زارعی و باغی متعلق به خود، حتما قبل از هرگونه اقدام با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشاوره و برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha