سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر لزوم انتقال خاطرات، ارزش‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس به نسل جدید و جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش زره‌تن لهونی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس کردستان با محوریت زنان تاثیرگذار در آن دوران در سنندج اظهار کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی بسیار ارزشمند است و گرامیداشت دوران دفاع مقدس باید در تمام ایام سال انجام شود.

وی خواستار انتقال ارزش‌ها و فداکاری‌های دفاع مقدس به نسل جوان شد و افزود: خاطرات و یادگاران آن دوران همواره باید گرامی داشته شوند و به فراموشی سپرده نشوند.

استاندار کردستان یادآور شد: جنگ در شرایطی آغاز شد که تازه انقلاب شده بود و اقتداری که نیروهای نظامی اکنون دارند، آن زمان نداشتند اما با محبوبیت امام راحل، همراهی مردم و رزمندگان و نیروهای نظامی، پیروز شدیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان هم به شاخص های بانوان فعال در دوران دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: وفاداری به مکتب، خانواده و انقلاب اسلامی، از مهمترین شاخصه‌های بانوان آن دوران بود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی ادامه داد: از خودگذشتگی، ایثار و استقامت در برابر دشواری‌ها، از دیگر شاخص‌های بانوان تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس بوده است.

اتمام پروژه موزه دفاع مقدس کردستان در سال آینده

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان هم گفت: امروز طبق برنامه ریزی صورت گرفته، از زنان پیشکسوت دوران دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

سرهنگ علی کلوندی افزود: کردستان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه دفاع مقدس دارد و وقایع و دلاورمردی های اتفاق افتاده این دیار در هیچ جای کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار پیشکسوت کردستانی همواره پای نظام و انقلاب بوده‌اند، ادامه داد: جزو چهار استان کشور هستیم که موزه دفاع مقدس نداریم و در حال ساخت این مجموعه هستیم، ضمن اینکه وعده داده شده تا هفته دفاع مقدس سال آینده به اتمام برسد.

اجرای مولودی خوانی و تجلیل از بانوان کردستانی تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس، از جمله برنامه‌هایی است که در این مراسم برگزار می شود.